۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 5298
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۴۷
  • ارسال توسط :
عملکرد بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موفقیت آمیز بوده است
عملکرد بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موفقیت آمیز بوده است

عملکرد بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موفقیت آمیز بوده است

وزارت اقتصاد در بحث تحقق دولت الکترونیک به نسبت سایر وزارت خانه‌ها اقدامات بهتری انجام داد

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دو اقدام بانک مرکزی که به نوعی شفافیت را به دنبال داشت موجب شد تا بازار ارز به ثبات برسد و بانک مرکزی توانست در کنترل نرخ ارز موفق باشد.

سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارسینه، با بیان اینکه عملکرد بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز موفقیت آمیز بوده است، گفت: بانک مرکزی توانسته نرخ ارز را ثابت نگه دارد و این اقدام خوبی بود که انجام شد.

او به اقدامات بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد: بانک مرکزی برای برداشت از کارت‌ها سقف گذاشت و همه کارت‌ها را شناسایی کرد. پیش از این هر فرد از هر کارت می‌توانستند روزانه ۵۰ میلیون تومان خرید کند، اما بانک مرکزی اعلام کرد که هر فرد در روز از تمامی کارت‌ها می‌تواند ۵۰ میلیون تومان خرید کند. علاوه بر این اگر امروز ۳۰۰ میلیون جابجا شود فردا این پول به حساب شخص می‌رود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: علت گرانی در بازار ارز این بود که دلال‌ها قیمت ارز را پله‌ای افزایش می‌دادند و پول در حساب آن‌ها مدام در گردش بود و، چون این پول زود به حساب فرد می‌آمد آن فرد در این دلالی شرکت می‌کرد و قیمت ارز را بالا می‌بردند. از سوی دیگر سقف هم نداشت و فرد می‌توانست به هر میزان که می‌خواست در روز خرید کند، این اقدامات جو روانی در بازار ارز ایجاد می‌کرد.

زرآبادی خاطرنشان کرد: بنابراین دو اقدام بانک مرکزی که به نوعی شفافیت را به دنبال داشت موجب شد تا بازار ارز به ثبات برسد و بانک مرکزی توانست در کنترل نرخ ارز موفق باشد. به صورت کلی وزارت اقتصاد در بحث تحقق دولت الکترونیک به نسبت سایر وزارت خانه‌ها اقدامات بهتری انجام داد که امیدوار کننده است.