۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 27465
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
  • ارسال توسط :
علائم ابتلا به سویه اُمیکرون
علائم ابتلا به سویه اُمیکرون

علائم ابتلا به سویه اُمیکرون

سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا منجر به ابتلا به کرونای خفیف و بدون علائم شدید می‌شود.

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی گفت: سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا منجر به ابتلا به کرونای خفیف و بدون علائم شدید می‌شود.

به گزارش “وقایع خبری ” به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آنجلیک کوتزی گفت: این بیماری خفیف با علائمی مانند درد‌های عضلانی و احساس خستگی به مدت یک یا ۲ روز همراه است و تاکنون افراد مبتلا کمبود چشایی یا بویایی را گزارش نکردند. البته مبتلایان ممکن است سرفه خفیف داشته باشند.
رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی با اعلام اینکه تا ۲ هفته دیگر اطلاعات بیشتری در مورد این سویه کسب خواهیم کرد. گفت: هم اکنون برخی از بیماران بستری شده افراد ۴۰ ساله و کمتر هستند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون برخی از مبتلایان در خانه تحت درمان هستند، اما ممکن است وضعیت برای کسانی که واکسینه نشده‌اند، متفاوت باشد.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه گذشته سویه جدید آفریقای جنوبی را به عنوان یک سویه نگران‌کننده از کرونا شناسایی کرد. این سویه جدید دارای ۳۲ جهش است و ویروس با این تعداد جهش می‌تواند مسری‌تر و خطرناک‌تر شود.
در پی گزارش‌هایی درباره سویه جدید کرونا ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و برخی کشور‌های دیگر سفر به بسیاری از کشور‌های آفریقای جنوبی را به دلیل نگرانی‌های بهداشتی ممنوع کرده‌اند.