۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 14029
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۴۱
  • ارسال توسط :
عزاداری های محرم و صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی  برگزار می‌شود
عزاداری های محرم و صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی  برگزار می‌شود
در استان قزوین؛

عزاداری های محرم و صفر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود

خش مهمی از زندگی ما شعائر دینی و مذهبی و شور حسینی است.

حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی در آستانه فرارسیدن ماه محرم در گفتگویی با وقایع خبری گفت : با شروع انتشار ویروس کرونا همکاری و تعامل با سایر نیروهای خدمت رسان مشارکت در امور درمانی برای کاهش آلام آسیب دیدگان در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت و شاهد خدمات ارزنده‌ای در این امور بودیم.

وی بیان کرد: حضور نیروهای جهادی در کنار کادر درمانی، تولید ماسک در کارگاه‌های کوچک، توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر عمومی و مراکز جمعیتی با کمک طلاب و روحانیون جوان و هیئت‌های مذهبی از کارهای ارزشمندی بود که در ایام کرونا مورد توجه قرار گرفت.
زهرایی تصریح کرد: حضور طلاب جهادگر در تدفین فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در شرایطی که کمتر کسی جسارت این کار را داشت از مهمترین کارهای انسانی و اخلاقی بود که انجام شد.
وی بیان کرد: نیروهای دینی و متعهد مذهبی در کمک‌های مومنانه و مواسات بهترین همراه ما بودند و کارهای ارزشمندی را رقم زدند و توانستند به کسانی که معیشت آنها دچار آسیب شده بود نیز کمک کنند تا کارها معطل نماند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: حفظ جان مردم و سلامت شهروندان برای ما اهمیت مضاعف دارد و هر جا که جان مردم در خطر باشد به‌عنوان نیروهای پیشگام و پیشرو در صحنه هستیم که مشارکت در کمک به حادثه دیدگان سیل و زلزله در ادوار گذشته گویای این موضوع است.
وی با اشاره به دیدگاه‌های کارشناسی مسئولان بهداشتی مبنی بر ادامه حضور ویروس در جوامع اظهار داشت: مسئولان بهداشتی تاکید دارند که ناچاریم با کرونا زندگی کنیم و لازم است با وجود این ویروس برای برآورده شدن نیازهای حیاتی تلاش کنیم.
زهرایی گفت: در وضعیت کنونی باید بتوانیم همه نیازهای مادی و معنوی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی خود را در شرایط کرونا تأمین کنیم و این مهم مستلزم داشتن اطلاعات لازم و توجه به توصیه‌های کارشناسی و بهداشتی است.
حجت‌الاسلام زهرایی یادآور شد: همه این نیازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قابل جبران و تأمین شدن است و در این میان تجربه ماه‌های گذشته نیز می‌تواند راهگشا باشد.
زهرایی تصریح کرد: آموزه‌های دینی ما نشان می‌دهد مسلمانان در تنگنا و سختی معمولاً به ائمه معصومین و بزرگان دینی و مقربان الهی متوسل شده و در بسیاری از اوقات نیز دعایشان مستجاب شده و امروز نیز شاید بیش از هر زمان دیگری برای رهایی از شر ویروس کرونا به توسل به معصومین نیازمندیم.
وی اظهار داشت: بخش مهمی از زندگی ما شعائر دینی و مذهبی و شور حسینی است و زندگی ما با عزاداری‌های حسینی و عشق و ارادت به معصومین شکل گرفته و تداوم دارد و بدون پشتیبانی معنوی از آموزه‌های دینی هرگز نمی‌توانیم به موفقیت و سعادت برسیم.
وی گفت: امروز که بشر از یک ویروس نامرئی دچار چالش و مشکلات جدی شده به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری تقویت باورهای دینی و دعا و نیایش بتواند در آرامش روحی و روانی و تداوم زندگی مؤثر باشد لذا رسالت روحانیون در این عرصه سنگین و مهم است.
زهرایی افزود: بدون شک همه ما به مجالس عزاداری در ماه محرم و صفر نیازمندیم در عین حال با توجه به تاکید جدی دین اسلام مهمترین اولویت ما در سازمان تبلیغات اسلامی در ایام کرونا توجه به سلامت شهروندان و عزاداران حسینی است.
وی بیان کرد: امسال به دلیل خطر آلودگی انتشار ویروس کرونا نحوه برگزاری عزاداری و راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: با ابتکار و خلاقیت در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر و محدود کردن حضور جمعیت در مراکز شلوغ و کنترل دسته‌های عزاداری تلاش می‌کنیم ضمن حفظ شعائر دینی به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های کارشناسان پایبند بوده و رعایت کننده خوبی باشیم.
زهرایی با استناد به برخی افشاگری‌های کارشناسان آمریکایی در خصوص جایگاه عزاداران سالار شهیدان در ایران گفت: معاون سابق سازمان سیا در کتابی آورده است که انقلاب اسلامی ناشی از سیاست‌های اشتباه شاه نبود بلکه فرهنگ شهادت طلبی که از ۱۴۰۴ سال قبل در زندگی و عقاید شیعیان جریان دارد عامل وقوع انقلاب شد و این شور دینی و حسینی همه ساله در ماه محرم جوشان و شکوفا می‌شود.

وی تصریح کرد: روحیه استکبارستیزی ملت ایران که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است به واسطه عزاداری‌ها و شعائر دینی زنده مانده و تداوم یافته است و ما وظیفه داریم این روحیه را حفظ کنیم .