۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 14386
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۸
  • ارسال توسط :
عزاداری محرم در استان قزوین فقط در فضاهای باز برگزار می‌شود
عزاداری محرم در استان قزوین فقط در فضاهای باز برگزار می‌شود

عزاداری محرم در استان قزوین فقط در فضاهای باز برگزار می‌شود

هر گونه تجمع در مراسم عزاداری باید به گونه‌ای باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد .

معاون سیاسی، امنیتی استانداری قزوین گفت: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی عزاداری‌های ماه محرم در استان فقط در فضاهای روباز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

منوچهر حبیبی در جلسه تبیین دستورالعمل‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر که روز دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: به گفته امام راحل هرچه داریم از محرم و صفر است و باید در حفظ شئونات و مراسم این ماه همه تلاش خود را به کار گیریم تا این ایام بخوبی برگزار شود.

وی بیان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در نحوه برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان به مصوبات ستاد کرونا در استان پایبند هستیم و برای ما حفظ سلامت عزاداران در اولویت است.

حبیبی تصریح کرد: زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عزاداری‌ها وظیفه دینی همه مردم است و ما نیز تاکید داریم فعالیت هیئت تحت هیچ شرایطی تعطیل نشود اما روش برگزاری به گونه‌ای است که سلامتی عزاداران حسینی به خطر نیفتد.

وی گفت: کارگروه برگزاری مراسم عزاداری در استان برای برنامه ریزی مدون و مناسب در ایام محرم در استان تشکیل شده و تلاش می‌کنیم ضوابط بومی سازی در هر منطقه تدوین و ابلاغ شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ماه محرم و عزاداری‌ها نسبت به گذشته متفاوت است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به سلامت سوگواران حساس‌تر باشیم.

وی گفت: بر اساس نظر کارشناسان هر گونه حضور در تجمع می‌تواند عامل اصلی و مهم ابتلاء به ویروس کرونا باشد لذا در این راستا هرگونه تجمعی بیش از ۲ ساعت ممنوع است.

حبیبی اظهار داشت: هر گونه تجمع در مراسم عزاداری باید به گونه‌ای باشد تا سلامت مردم به خطر نیفتد و همه باید فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار داشت: مسئول اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با اداره تبلیغات اسلامی است و به منظور ساماندهی برنامه‌های این ایام، کارگروه برگزاری مراسم عزاداری با حضور نمایندگان هیئت‌های مذهبی، مداحان، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

حبیبی اضافه کرد: حرکت دسته‌های عزاداری امسال ممنوع شده و جا به جایی هیأت‌ها، دسته‌های عزاداری و استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی البته با زنجیر شخصی در محل مراسم و بدون جا به جایی دست‌ها مجاز است.

وی تصریح کرد: هرگونه پذیرایی، توزیع نذورات در ایام محرم ممنوع است و هیأت‌های عزاداری باید از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند.

حبیبی، استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را ضروری دانست و افزود: هیأت‌های مذهبی باید فاصله گذاری حداقل ۲ متری در همه مراحل مراسم را رعایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: از رسانه‌های گروهی انتظار داریم اطلاع رسانی مناسبی در خصوص رعایت توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا داشته باشند و بدانند در پیشگیری و مقابله با این ویروس همه مسئولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم.