۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » بهداشت » بهداشت و درمان
  • شناسه : 3209
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
  • ارسال توسط :
عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع است
عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع است

عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین ممنوع است

دستگاه قضایی در برخود با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت عمومی کاملا جدی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اعلام ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی استان قزوین، از تشکیل ۲۰ پرونده قضایی در این خصوص و پلمپ ۱۱ واحد صنفی تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، محمد قاسمی در تشریح این خبر گفت: بر اساس اعلام قبلی، مقرر گردیده بود دانشگاه علوم پزشکی قزوین نظارت های خود را در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی تشدید نماید و گزارش اقدامات را جهت اتخاذ تصمیمات لازم در اختیار دادستانی قرار دهد.

دادستان مرکز استان افزود: در همین راستا به کلیه عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی یا به اطفال و نوجوانان یا واحدهای فاقد عاملیت مجاز پخش مواد دخانی ابلاغ شده که ظرف مدت ۱۵ روز از فعالیت غیر مجاز خودداری نمایند و چنانچه اصرار به عمل خود داشته باشند از فعالیت آنان جلوگیری و حسب مورد پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

قاسمی در ادامه بیان داشت: تاکنون از سوی مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تعداد ۲۰ گزارش عرضه قلیان در اماکن عمومی به دادسرای قزوین واصل و حسب مورد پرونده قضایی تشکیل شده است که در حال حاضر بر اساس بازدید های انجام شده ۱۱ واحد صنفی پلمپ و برای متخلفین قرارهای لازم صادر و سایر موارد نیز در دست اقدام است و در بازرسی های انجام شده کلیه ادوات عرضه قلیان در این اماکن با دستور قضایی توقیف و به زودی امحاء خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: این طرح در استان قزوین با جدیت ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت موظف به شناسایی متخلفان و معرفی به مراجع قضایی هستند تا برخوردهای لازم صورت پذیرد.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: اجرای این طرح در تمامی شهرستان های استان اجرایی خواهد شد و دادستان های مربوطه نظارت های لازم را در جهت اجرای صحیح موارد اعلامی در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را در راستای احیاء حقوق عامه خواهند داشت و ضابطان خاص و عام قضایی و ادارات و نهادهای عمومی مکلف به همکاری در جهت نیل به اهداف مد نظر قانونگذار هستند.

محمد قاسمی در پایان با بیان این که هشدار های لازم از قبل داده شده و دستگاه قضایی در برخود با متخلفان حوزه بهداشت و سلامت عمومی کاملا جدی است، خاطرنشان کرد: شهروندان می تواند مواردی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را تهدید می کند به دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و دادسراها اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی صورت پذیرد.