۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 15751
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
  • ارسال توسط :
عدم نظارت بر بازار و جایگاه‌های پمپ‌بنزین عوامل اصلی افزایش کرونا در  قزوین است
عدم نظارت بر بازار و جایگاه‌های پمپ‌بنزین عوامل اصلی افزایش کرونا در  قزوین است

عدم نظارت بر بازار و جایگاه‌های پمپ‌بنزین عوامل اصلی افزایش کرونا در قزوین است

تعطیلی سینماها، موزه‌ها، باشگاه‌های بدن‌سازی، کافه‌ها، تالارها و آرایشگاه‌های زنانه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که در سالن جلسات باقرالعلوم قزوین برگزار اظهار کرد: بی‌توجهی به پروتکل‌ها باعث رشد بی‌اندازه این بیماری در استان قزوین شده است.

وی افزود: عدم نظارت کافی بر روی بازار و جایگاه‌های پمپ‌بنزین در سطح قزوین و همچنین بی‌توجهی به رستوران‌ها از عوامل اصلی افزایش کرونا در استان قزوین است.

حبیبی تصریح کرد: با ادامه این روند باید نظارت‌ها افزایش یابد تا بتوانیم شیوع بیماری را کنترل کنیم.

وی عنوان کرد: شرایط امروز کرونا در قزوین از وضعیت اسفند و فروردین بسیار حادتر شده و این به معنای تشدید خطر در استان قزوین است.

احتمال تعطیلی مدارس و مراکز علمی در قزوین

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: پیشنهادات لازم برای تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ارائه شده و در صورت تشدید وضعیت با مجوز از ستاد ملی کرونا و وزارتخانه مرتبط حتماً این کار انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعطیلی سینماها، موزه‌ها، باشگاه‌های بدن‌سازی، کافه‌ها، تالارها و آرایشگاه‌های زنانه نیز در دستور کار قرار گرفته است و با مجوز ستاد ملی کرونا اعمال خواهد شد.

جانشین ستاد کرونا در استان قزوین تصریح کرد: کیوسک‌های توزیع غذا و کرایه دوچرخه در جاده سلامت قزوین نیز باید تعطیل شوند و به دلیل شیوع گسترده این بیماری در قزوین پیاده‌روی در جاده سلامت نیز تعطیل خواهد شد.

حبیبی عنوان کرد: نظارت‌ها بر بازار نیز باید تشدید شود و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها توسط اصناف مستقر در بازار حتماً برخورد قاطع و لازم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: درصورتی‌که تخلف‌ها تکرار و به آن بی‌توجهی شود بدون شک پروانه کسب کسبه نیز لغو خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: ورود افراد بدون ماسک به دستگاه‌های اجرایی و همچنین برگزاری جلسات با جمعیت بیش از ۱۵ نفر نیز ممنوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: این ترس وجود دارد که با تعطیلی ادارات، جاده‌های استان نیز شلوغ و مسافرت‌ها از سر گرفته شود و بر همین اساس نیز تعطیلی ادارات در دستور کار نیست.

حبیبی تصریح کرد: بیمارستان‌های خصوصی نیز ازاین‌پس با ظرفیتی که امشب به آن‌ها اعلام خواهد شد باید بیماران کرونایی را پذیرش کنند.

وی گفت: دستور مقام معظم رهبری نیز در تبعیت از ستاد کرونا برای همه فصل‌الخطاب است و طبق فرمایش ایشان برگزاری هرگونه تجمع به مناسبت اربعین و پیاده‌روی آن ممنوع خواهد بود.

جانشین ستاد کرونا در استان قزوین در پایان با گلایه از بی‌توجهی مردم به پروتکل‌ها عنوان کرد: متأسفانه تنها ۴۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و این امر خود عامل تشدید بیماری است.