۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » استان ها » قزوین
  • شناسه : 36787
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۱۱
  • ارسال توسط :
ظرفیت‌های گردشگری الموت و قلعه لمبسر تقویت شود
ظرفیت‌های گردشگری الموت و قلعه لمبسر تقویت شود
سیدعزت‌الله ضرغامی :

ظرفیت‌های گردشگری الموت و قلعه لمبسر تقویت شود

منطقه الموت به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان قزوین، نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: منطقه الموت به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان قزوین، نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است. در این راستا به جهت ساماندهی و مرمت قلاع تاریخی الموت، اعتبار لازم از سوی این وزارتخانه اختصاص می‌یابد.

سیدعزت‌الله ضرغامی سه‌شنبه ۲۰ تیرماه در جریان سفر یک روزه به استان قزوین طی بازدید از قلعه تاریخی لمبسر در رازمیان رودبار الموت غربی که با همراهی استاندار قزوین، نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس، علی دارابی قائم مقام وزیر و جمعی از مسئولان کشوری و استانی صورت گرفت، اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری الموت در نوع خود بی‌بدیل است و لازم است که زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

وی در ادامه تصریح کرد: جهت ساماندهی قلاع الموت موافق ایجاد ردیف اعتباری در مجلس هستیم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: زیرساخت‌های گردشگری قلعه لمبسر نیازمند تسهیلگری در راه دسترسی مناسب، امکانات رفاهی از جمله سرویس‌های بهداشتی و همچنین تابلوهای راهنمایی است.

بنا بر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین، قلعه لمبسر از بزرگترین و مستحکم ترین قلعه اسماعیلیان در سه کیلومتری شمال شرقی شهر رازمیان، مرکز بخش رودبار الموت غربی قرار دارد.

این قلعه که دره‌های عمیق نینه رود و لمّه‌در، دسترسی به آن را از شرق و غرب غیرممکن ساخته است و تنها از ۲ دروازه شمالی و جنوبی می‌توان به این دژ مستحکم وارد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر خود به منطقه الموت، از منطقه نمونه گردشگری دریاچه اوان، قلعه حسن صباح و پایگاه ملی میراث فرهنگی در روستای گازرخان بازدید کرد.