۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 20728
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
  • ارسال توسط :
طرح ویژه نظارتی نوروز از ۱۵ اسفند  در استان قزوین اجرا می شود
طرح ویژه نظارتی نوروز از ۱۵ اسفند  در استان قزوین اجرا می شود

طرح ویژه نظارتی نوروز از ۱۵ اسفند در استان قزوین اجرا می شود

شهروندان می توانند شکایات را از طریق سامانه.ir 135 تعزیرات حکومتی ثبت کنند.


مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: طرح نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر متخلفان، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات، حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهاب، پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار علی الخصوص در وضعیت کرونا و حضور موثر و استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمانی و برون سازمانی در برخورد با گرانفروشی،احتکار و سایر تخلفات احتمالی برگزار می شود.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین هوشنگ محمدی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و متعاقب آن افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاهای نوروزی ، تعزیرات حکومتی نیز براساس وظایف قانونی درجهت صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از مصرف‌کنندگان و همچنین مقابله با روند افزایش تخلفات احتمالی وایجاد تعادل در بازار ،خصوصاً رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت برقیمت مایحتاج ویژه سال نو، طبق سنوات گذشته طرح ویژه نظارتی نوروز را با رویکرد پیشگیرانه در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه طرح نوروزی با محوریت اقدامات پیشگیرانه برگزار می شود، گفت: مرحله نخست این طرح از ۱۵ تا ۲۹ اسفندماه سال جاری و مرحله دوم طرح از یکم تا ۲۰ فروردین ماه سال جدید برگزار می شود و شهروندان می توانند شکایات را از طریق سامانه.ir 135 تعزیرات حکومتی ثبت کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: در اجرای این طرح پرسنل کشیک در ایام غیر تعطیل علاوه بر ساعت کار اداری، در ساعات بعد از ظهر و در ایام تعطیل نیز علاوه بر حضوردر اداره کل و نظارت در سطح بازار آماده دریافت و پیگیری گزارشات شهروندان هستند.
محمدی ادامه داد: با اجرای این طرح تشدیدگشت های مشترک سیار تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ،اتاق اصناف و دیگر دستگاههای ذی ربط در مراکز خرید ،فروشگاهها وبازارافزایش یافته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی با تشکیل پرونده نسبت به صدور حکم در اسرع وقت و خارج از نوبت اقدام می شود.
وی یاد آور شد:رسیدگی بدون تشریفات کم هزینه بودن و مدت کم زمان رسیدگی به تخلف ها از جمله ویژگی های اصلی طرح های تعزیرات حکومتی بویژه طرح نوروزی در جهت بازدارنده بودن تخلفات صنفی است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین عمده مراکز مورد هدف در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروزرا با توجه به شیوع کرونا مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران‌ها، بیرون بر ها،پزندگی ها، فروشگاههای زنجیره ای، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی ها، مراکز توزیعی، مراکز خدماتی، انبارها، سردخانه ها، میدان‌های میوه و تره بار، جایگاه های سوخت، کلینیک ها،داروخانه ها،فروشگاههای تجهیزات پزشکی، آمبولانس های خصوصی می باشد.
محمدی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کنونی شاهد برخی بداخلاقی‌ها در حوزه عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هستیم که به جدیت با متخلفان برخورد می شود. گشت‌های تعزیرات حکومتی به مراکزعرضه کالا در بازار شب عید متمرکز شدند.این مرجع به محض اعلام تخلف به این حوزه ورود کرده و ضمن هماهنگی با دستگاههای ذی ربط نظارتی اقدامات لازم را جهت پیشگیری از تخلفات احتمالی می نماید.
وی تاکید کرد: به جد خطاب به آن هایی که قصد بازی با سلامت مردم را در این شرایط سخت دارند تاکید می کنم برخورد قاطع با اشد مجازات در انتظار آن ها خواهد بود.