۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قرآن » قزوین » مساجد
  • شناسه : 11676
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
  • ارسال توسط :
طرح ملی «راهکار» در کانون فرهنگی هنری استان برگزار می‌شود
طرح ملی «راهکار» در کانون فرهنگی هنری استان برگزار می‌شود

طرح ملی «راهکار» در کانون فرهنگی هنری استان برگزار می‌شود

اعتماد سازی، شبکه سازی و جریان سازی از رویکردهای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های فرهنگی قزوین است.

از ابتدای اجرای رزمایش بخشش ایرانیان تاکنون ۲۷۰میلیون و ۲۳۷ هزار تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری

به گزارش ” وقایع خبری ” حجت الاسلام علی رمضانی گفت : طرح ملی «راهکار» با عنوان رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان همزمان با ماه مبارک رمضان و در راستای مقابله با ویروس کرونا در کانون فرهنگی هنری استان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت ایمان، همدلی و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.

رمضانی افزود: اعتماد سازی، شبکه سازی و جریان سازی از رویکردهای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های فرهنگی قزوین است.

وی در ادامه گفت: در این طرح، ۱۴ برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای، در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد این برنامه‌ها را اجرا کنند.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir، عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد قزوین در ادامه از برگزاری دوره تربیت مربی طرح یاریگران زندگی در حوزه پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

حجت الاسلام رمضانی گفت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور مسئله اعتیاد است که مقام معظم رهبری نیز به عنوان مهم‌ترین و اولویت دارترین آسیب‌های اجتماعی کشور از نام برده اند.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی که طبق تفاهم نامه‌ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده است با تشکیل کمیته راهبری به منظور بهره مندی بیش از پیش از ظرفیت مردمی و خودجوش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و اعتیاد به مواد مخدر است که مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مراجعه به پورتال بچه‌های مسجد و صفحه اختصاصی کانون ضمن ثبت نام در طرح نسبت به ثبت نام در طرح یاریگران زندگی مشارکت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: در این طرح ۱۰۰ مدیر برتر تقدیر و کمک هزینه عتبات عالیات و مشهد مقدس و همچنین مدرک مربیگری اهدا خواهد شد امید است با اجرای طرح یاریگران زندگی تحولی عظیم در عرصه کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردانها در کشور صورت گیرد.