۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اخبار ملی
  • شناسه : 6328
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۷:۵۴
  • ارسال توسط :
طرحی مدنظر ما است تا قزوین به عنوان استانِ پشتیبان مرکز اسناد  تهران باشد
طرحی مدنظر ما است تا قزوین به عنوان استانِ پشتیبان مرکز اسناد  تهران باشد

طرحی مدنظر ما است تا قزوین به عنوان استانِ پشتیبان مرکز اسناد تهران باشد

استان قزوین می‌تواند به‌عنوان یک استان معین و یا پشتیبان برای حفاظت و نگهداری اسناد ملی در سطح استان و مجموع کشور باشد.

میثاق گودرزی، مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین گفت : با توجه به موقعیت و سبقۀ تاریخی استان قزوین و دسترسی آن به پایتخت، هیچ استانی به اندازۀ قزوین شرایط و استعداد ذاتی و بالقوه را در نگهداری اسناد تاریخی ندارد و استان قزوین می‌تواند به‌عنوان یک استان معین و یا پشتیبان برای حفاظت و نگهداری اسناد ملی در سطح استان و مجموع کشور باشد.

وی افزود: تبدیل شدن به استان معین برای پشتیبانی اسناد ملی، مستلزم یک نگاه ویژه‌تری نسبت به این موضوع است و باید بسترهایی فراهم شود تا بتوانیم در این زمینه متمرکز شویم.

گودرزی عنوان کرد: البته باتوجه به حساسیت ویژهٔ مردم قزوین نسبت به تاریخ و گذشتۀ خود، پیگیری‌های مؤثری از سوی مسؤولان از جمله نمایندگان مجلس به‌ویژه خانم زرآبادی وجود دارد که امیدوارم که این پیگیری‌ها باعث شود نتیجۀ مدنظر ما محقق گردد.

مدیرکل اسناد و کتابخانۀ ملی استان قزوین با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای شهر نیز نگاه خوبی در این زمینه داشته‌اند، یادآور شد: در حال حاضر برنامه‌های مختلفی برای سازماندهی بهتر این بخش صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست‌هایی با مدیرکل جدیدفرهنگ وارشاد اسلامی استان اشاره کرد، ما منتظر هستیم تا در دستگاه‌های فرهنگی به نقطهٔ مشترکی برسیم و بعد از باورپذیری در حوزۀ صیانت از اسناد ملی، امیدواریم شاهد دستاوردهای بسیار مناسبی برای استان باشیم.

گودرزی بیان کرد: قزوین شرایط بسیار مناسبی به لحاظ جغرافیایی، تاریخی و بنیۀ فرهنگی قوی دارد و طرحی مدنظر ما است تا قزوین به عنوان استانِ پشتیبان مرکز اسناد تهران باشد و تحقق این امر،گام بزرگی است که باید برداشته شود.

وی اضافه کرد: باید بستر مناسبی را برای این کار فراهم کنیم و تحقق آن، مستلزم دارا بودن ساختمانی با استانداردهای لازم برای نگهداری حجم انبوهی از اسناد است و البته گام‌هایی با حمایت سازمان مسکن و شهرسازی و استانداری و سازمان برنامه و بودجه برداشته شده و زمینی اختصاص داده شده است؛ طرح مصوب این ساختمان را در استان ارائه داده‌ایم و امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد و از فاز تئوری به عملی تبدیل شود که در صورت تحقق این امر، حجم انبوهی از اسناد منطقه را نیز نگهداری و صیانت خواهیم کرد.

مدیرکل اسناد و کتابخانۀ ملی استان قزوین در پایان عنوان کرد: در حال حاضر ساختمانی که در اختیار داریم نسبتاً فضای خوبی است و تا به امروز قابلیت نگهداری ۵ میلیون برگ سند براساس استانداردهای لازم را در خود داشته است.