۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 37320
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۵۰
  • ارسال توسط :
ضابطان موظف با برخورد با  جرم مشهود بی حجابی هستند
ضابطان موظف با برخورد با  جرم مشهود بی حجابی هستند

ضابطان موظف با برخورد با جرم مشهود بی حجابی هستند

بی‌حجابی عده‌ای محدود با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا صدور قوانین جدید بررسی می‌شود .

برخورد متقن، منطقی و قانونی با مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی و عدم مسامحه با این موارد از جمله دستورات رئیس قوه قضائیه است و هیچ مسامحه‌ای با فساد نداریم.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ضمن گرامیداشت اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین مراسم جمعی تاریخ است و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه دستگاه قضائی هم‌پای تمام زائران مشتاق زیارت آماده است تا برای رفع موانع این همایش بزرگ اقدام کند و در این راستا تمام امکانات خود را بسیج کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه برای برخورد با جرائم مشهود از جمله جرم بی‌حجابی، گفت: بی‌حجابی عده‌ای محدود با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا صدور قوانین جدید بررسی می‌شود بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه مستمرا گفته شده در حوزه حجاب قانون وجود دارد و بی حجابی جرم مشهود است و کیفیت جرم مشهود در قانون بیان شده و ضابطان موظف با برخورد با جرم مشهود بی حجابی هستند.

وی در خصوص مطالب منتشر شده درباره در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه از سوی رئیس سابق بانک مرکزی به صندوق بین المللی گفت: تاکنون گزارشی مبتنی بر این موضوع واصل نشده است، اما این اطمینان را می‌دهیم دستگاه قضایی با استفاده از موازین شرعی و قانونی اگر گزارشی درخصوص تضییع حقوق عمومی دریافت کند هیچ چشم پوشی نخواهد داشت.

ستایشی در ادامه درباره گزارش وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری ۲۰۰ تن از اعضای داعش و جاسوسان رژیم صهیونیستی، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان حادثه تروریستی شاهچراغ و تقدیر از سربازان گمنام امام زمان و ضابطین قضایی برای جامع اقداماتی که انجام دادند، گفت: خبری که داده شده را تایید می‌کنیم و در این خصوص اعلام می‌کنیم که اقدامات موسعی از سوی ضابطین و قوه قضاییه صورت گرفته و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بار‌ها و بار‌ها عرض کردیم که هیچ‌گونه تعارفی با کسانی که برهم زننده امنیت و روان مردم هستند نداریم و چنانچه مستقیم یا غیرمستقیم با سرویس‌های خرابکار رژیم صهیونیستی یا غرب ارتباط داشته باشد برخورد می‌کنیم.

وی افزود: افراد بازداشت شده از جمله بازداشتی‌های حمله اخیر به شاهچراغ شامل متهمانی هستند که قصد فعالیت تروریستی در نقاط مختلف کشور در اربعین حسینی و قبل و پس از این ایام داشتند. ۱۹۶ نفر از این‌ها مربوط به پرونده حمله اول هستند که در استان‌های مختلف کشور دستگیر شدند و پرونده‌هایی هم در حوزه‌های مختلف کشور به اقتضای شرایط رسیدگی خواهد شد. کیفرخواست متهمان در پرونده حمله دوم هم صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی گفت: متهمانی که در خارج از کشور بودند دستگیر و به کشور منتقل شده‌اند و تحت قرار بازداشت هستند و قرار قانونی برای آن‌ها صادر شده است و درحال حاضر ۷۵ نفر از مجموع ۱۵۲ از مالباختگان صندوق امانات بانک ملی وجوه خود را از بانک گرفته‌اند و ۴ متهم از ۲۸ متهم با قرار بازداشت موقت در زندان هستند و سایر متهمان با وثیقه سنگین آزاد هستند و پرونده درحال رسیدگی است و امیدواریم تا پایان شهریور ماه این پرونده تعیین و تکلیف شود .

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده مربوط به بورس گفت: در نشست دوم خردادماه نکاتی در این زمینه مطرح کردیم که خوشبختانه این کار پیگیری شده، کیفرخواست پرونده در خصوص گزارش اختصاصی سازمان بازرسی کل کشور در پرونده بررسی عملکرد مسؤولان اوراق بهادار در ارتباط با مدیریت بازار صادر شد. 

وی ادامه داد: در این پرونده ۶ نفر (۲ نفر از مسئولان سابق وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین ۴ نفر مدیران سابق از سازمان بورس و اوراق بهادر) متهم هستند، پرونده ابن افراد به دادگاه کیفری دو ارجاع داده شده و در حال رسیدگی است. اولین جلسه دادگاه این پرونده ۱۲ شهریور ماه برگزار خواهد شد.