۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » بازار
  • شناسه : 33370
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷
  • ارسال توسط :
صورت حساب‌  ها شرکت ها باید به صورت الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال شود
صورت حساب‌  ها شرکت ها باید به صورت الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال شود
از اول دی ماه امسال ؛

صورت حساب‌ ها شرکت ها باید به صورت الکترونیکی به سامانه مودیان ارسال شود

الزام شرکت‌های دولتی و دستگاه های اجرایی به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری از ابتدای دی ماه مشمول قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می شوند.

الزام شرکت‌های دولتی و دستگاه های اجرایی به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان

عزیزاله عباس پور در این باره گفت: مطابق لایحه «الحاق ۵ تبصره به ماده ۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان» که یک فوریت آن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، از تاریخ اول دی ماه امسال ملزم به رعایت قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی خواهند بود.

وی افزود: از اول دی ماه امسال صورت حساب‌ های این شرکت ها باید به صورت الکترونیکی و طبق استانداردهای اعلامی سازمان امور مالیاتی کشور‌ صادر و به سامانه مودیان ارسال شود.

عباسپور تصریح کرد: ارسال صورتحساب‌ های الکترونیکی به سامانه‌ مودیان به منزله ثبت آن در سامانه فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌ های مستقیم بوده و فروشنده و خریدار تکلیف اضافی دراین خصوص نخواهند داشت.

وی اظهارداشت: صدور و ارسال صورت حساب‌ های الکترونیکی با دو روش ارسال مستقیم و ارسال از طریق شرکت ‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی امکان پذیر است و مشمولان این قانون می‌توانند از خدمات «شرکت‌های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی» در زمینه‌هایی مانند نصب و راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی، صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی به سامانه مؤدیان و همچنین خدمات مشاوره ای و آموزشی استفاده کنند