۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پژوهش » صنعت، معدن و تجارت » قزوین » مسکن
  • شناسه : 7066
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
  • ارسال توسط :
صنعت اکوتورسیم روستایی بیش از گذشته مورد  توجه جامعه جهانی قرار گرفته است
صنعت اکوتورسیم روستایی بیش از گذشته مورد  توجه جامعه جهانی قرار گرفته است

صنعت اکوتورسیم روستایی بیش از گذشته مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است

ششمین همایش معماری و شهرسازی در گذر زمان با عنوان میراث و مناظر روستایی در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین آغاز شد.

وقایع خبری : رییس دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بین المللی امام خمینی در ششمین همایش معماری و شهرسازی در گذر زمان گفت: صنعت اکوتورسیم روستایی امروز بیش از گذشته مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.
کریمی با توجه به جمعیت ۳۰ درصدی روستائیان افزود : کسانی که پایبند به اصالت روستایی خود هستند باید به ویژه در بخش گردشگری مورد حمایت قرار گیرند.
معاون پژوهشی دانشگاه بین المللی امام خمینی نیز گفت : روستا زیربنای جوامع است، اما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
زندیه افزود : باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.
هاشم پور دبیر همایش هم گفت : مناظر روستایی در حال تغییر و همسانی با شرایط اقتصادی اجتماعی و فرهنگی هستند و عواقب آن‌ها را نباید نادیده گرفت.
وثیق نیا نایب رییس سازمان نظام مهندسی استان هم با اشاره به خالی شدن ۳۰ هزار روستای کشور طی چهار دهه گذشته گفت: ۸۲ درصد روستا‌ها کمتر از ۵۰۰ نفر جمعیت دارند و جمعیت ۳۲ درصد هم زیر ۵۰ نفر است که نشان می‌دهد توجهی به نیاز‌های روستا‌ها نشده است. رییس پژوهشکده نظر و عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز مشکل روستاها را مربوط به درک نادرست دستگاه اداری از روستا دانست و گفت: روستاها نباید شهر کوچک تلقی شوند بلکه بر پایه حضور انسانها برای تولید شکل گرفته اند. منصوری اضافه کرد: وجه کالبدی روستا در هر نوع مداخله در آن باید همواره مورد توجه قرار گیرد.