۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » حوادث » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 7512
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
  • ارسال توسط :
صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای برای  مسئولیت‌های حساس مورد توجه جدی قرار گیرد
صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای برای  مسئولیت‌های حساس مورد توجه جدی قرار گیرد

صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای برای مسئولیت‌های حساس مورد توجه جدی قرار گیرد

مشکل ما این است که برخی مسئولان سر جای خودشان ننشتند

سیدمحمدجواد ابطحی در واکنش به توضیحات ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه هواپیمای اوکراین ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، گفت: حادثه دلخراشی بود؛ متاسفانه برخی نخبگان علمی که دو نفر از آنها از اهالی خمینی‌شهری بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند. تلختر از این حادثه، عدم صداقت در بیان وقایع و گفتار مسئولان است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم صداقت موجب می‌شود که منافقین و دشمنان از این فضا سوءاستفاده کنند و کل نظام جمهوری اسلامی ایران را غیرقابل اعتماد اعلام کنند.

ابطحی یادآور شد: مسئولان مربوطه با بیان واقعیت باید مانع انتشار شایعات بیشتر می‌شدند. آنها نباید کاری کنند که مردم نسبت به رسانه ملی، دولتمردان و حاکمیت بی‌اعتماد شوند. امیدوارم با تدابیر که رهبری فرمودند مانع بروز حوادث مشابه این حادثه هواپیمای اوکراین شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل ما این است که برخی مسئولان سر جای خودشان ننشتند، بنابراین هر کسی باید سر جای خودش بنشیند. صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای برای مسئولیت‌های حساس باید مورد توجه جدی قرار گیرد. رعایت این صلاحیت‌ها برای پست‌های مدیریتی حساس و حتی سپردن مسئولیت اپراتور در این جایگاه نیز ضروری است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: انتصاب پست‌های حساس به افراد بدون تجربه موجب تکرار حوادث خواهد شد در حالیکه رعایت استاندارد در هر شغل مانع تکرار چنین حوادث می‌شود. به نظر می‌رسد این مسائل و مشکلات در کشور ما ریشه‌ای است. هر کسی در هر جایی که نشسته باید شرح وظایف مشخص داشته باشد متاسفانه با رفعت و دلسوزی بیش از حد به خودمان و جامعه ظلم می‌کنیم.