۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » رفاه
  • شناسه : 27994
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۸:۴۹
  • ارسال توسط :
صعود سه پله‌ای سرعت اینترنت تلفن همراه
صعود سه پله‌ای سرعت اینترنت تلفن همراه

صعود سه پله‌ای سرعت اینترنت تلفن همراه

اینترنت تلفن همراه ایران در حال حاضر از اوکراین، کوزوو و بوسنی هرزگوین کندتر است.

در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت تلفن همراه در ایران ۲۵.۱۹ مگابیت‌ برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت تلفن همراه، ۹.۹۹ مگابیت‌ برثانیه و تأخیر ۳۱ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۰ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است و در مقایسه با ماه گذشته، سرعت تلفن همراه ایران سه پله صعود کرده است.
به‌گزارش”وقایع خبری “به نقل از ایسنا، طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت تلفن همراه، ۲۹.۰۶ مگابیت‌ برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت تلفن همراه، ۸.۵۳ مگابیت‌ برثانیه و تأخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۸ مگابیت‌ برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۴.۲۷ مگابیت‌ برثانیه و تأخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.
در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۸۵ مگابیت‌ برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیت‌ برثانیه و تأخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۲ از میان ۱۸۱ کشور می‌رساند و در مقایسه با ماه گذشته، اینترنت ثابت ایران یک پله صعود کرده است.

لازم به ذکر است رتبه یک تا پنج اینترنت تلفن همراه در جهان تا ماه سپتامبر ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۶.۴۲ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۱۶.۶۶ مگابیت برثانیه)، کره‌جنوبی (۱۰۴.۹۸ مگابیت برثانیه)، قطر (۹۷.۹۰ مگابیت‌برثانیه) و چین (۹۶.۸۴ مگابیت برثانیه) تعلق دارد. همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۱۸۴.۶۵ مگابیت‌برثانیه)، شیلی (۱۷۳.۰۹ مگابیت‌ برثانیه)، تایلند (۱۷۱.۳۷ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۱۵۸.۱۹ مگابیت برثانیه) و دانمارک (۱۵۲.۳۱ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد. همچنین طبق این آمار، اینترنت تلفن همراه ایران در حال حاضر از اوکراین، کوزوو و بوسنی هرزگوین کندتر و از مالزی و تونس سریع‌تر است.