۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رادیو و تلویزیون » رسانه ها » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 17643
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
  • ارسال توسط :
صدا و سیما بنزی که مسافرکشی می‌کند!
صدا و سیما بنزی که مسافرکشی می‌کند!

صدا و سیما بنزی که مسافرکشی می‌کند!

هرگونه سرمایه‌گذاری روی مفهوم رسانه بشود هیچ ضرری ندارد .

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی درباره توضیحات مدیر شبکه ۳ مبنی بر اینکه عادل فردوسی‌پور از مدار این سازمان خارج شده بود، گفت: اساساً تلویزیون برای چهره درست کردن است و قاعدتاً تلویزیون ایران نیز همین کار را انجام می‌دهد؛ اما مشروط بر اینکه آن چهره استقلال نداشته باشد و در مداری باشد که مدیر شبکه ۳ مطرح کرده است. کسانی را که می‌خواهند به چهره تبدیل کنند یا چهره هستند و می‌خواهند آن را تبلیغ و تقویت کنند، باید در خدمت این مدار محدود باشند و اگر خارج از مدار باشند بلافاصله سعی در تضعیف با حذف چهره را خواهند کرد.

عبدی درباره انتقادها از بودجه تعیین شده برای صداوسیما در بودجه ۱۴۰۰ هم  به جماران گفت: به نظر من اگر هرگونه سرمایه‌گذاری روی مفهوم رسانه بشود هیچ ضرری ندارد و خیلی هم خوب است. ولی اینجا با رسانه روبه‌رو نیستیم و بیشتر شبیه یک جعبه ابزار است و هرچه پول داخل آن بریزی، مشکلاتش را افزایش و بیشتر پنهان می‌کند. یعنی اجازه نمی‌دهد آن مشکلات آشکار و حل شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهم توصیفی از این رادیو و تلویزیون داشته باشم، این است که یک «بی ام و» یا «بنز» آخرین سیستم که مثلاً ۱۰ میلیارد تومان می‌ارزد را برای مسافرکشی بین میدان انقلاب و میدان آزادی انتخاب کرده‌اند و علاوه بر راننده، برای محافظت در برابر سرقت یک کمک راننده و یک محافظ هم در صندلی عقب دارد. یک نفر را با قیمت خطی سوار می‌کنند تا از میدان آزادی به میدان انقلاب ببرند و برگردانند.

این شبیه کل سرمایه‌گذاری است که دقیقاً دارد در رسانه رسمی صورت می‌گیرد.