۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 35940
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۷
  • ارسال توسط :
صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد
صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد

صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شد

سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت دار صحرایی، پیوست نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس ، رضا مراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد.

حسینی گفت: آقای رئیسی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی، در نامه‌ای به دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رضامراد صحرایی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت دار دکتر رضا مراد صحرایی، پیوست نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس است.
فهرست برنامه‌ها و اقدامات اولویت‌دار عبارتند از:

اجرای سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول اساسی و کار جذب تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، کارامد سازی نظامات و ساز و کار‌های راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام سازی و بهینه سازی نظام تامین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش، استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی و پرورشیو ارتقای توانمندی‌های تربیتی خانواده‌ها از مهمترین برنامه‌های دکتر صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که طبق آیین نامه داخلی مجلس، پس از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات و دیگر کمیسیون‌ها در هفته آینده جلسه رای اعتماد به دکتر صحرایی در صحن علنی برگزار شود و با رأی نمایندگان مدیریت وزارت مهم آموزش و پرورش از حالت سرپرستی خارج شود.