۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » علم و دانش
  • شناسه : 20643
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
  • ارسال توسط :
شیوع اطلاعات غلط و کووید۱۹
شیوع اطلاعات غلط و کووید۱۹

شیوع اطلاعات غلط و کووید۱۹

وقایع خبری– وقتی اوایل شیوع جهانی ویروس کرونا، ناظران بر محتوای سامانه‌های بزرگ مثل فیسبوک و یوتیوب به خانه فرستاده شدند، خیلی از مردم حذف اتوماتیک تعداد زیادی پست در مورد کووید ۱۹ را گزارش دادند.  بلاگ سازندگان یوتیوب در تاریخ ۱۶ مارچ نوشت: « کاربران و سازندگان ممکن است شاهد افزایش پاک شدن ویدئو‌ها […]

وقایع خبری– وقتی اوایل شیوع جهانی ویروس کرونا، ناظران بر محتوای سامانه‌های بزرگ مثل فیسبوک و یوتیوب به خانه فرستاده شدند، خیلی از مردم حذف اتوماتیک تعداد زیادی پست در مورد کووید ۱۹ را گزارش دادند.

 بلاگ سازندگان یوتیوب در تاریخ ۱۶ مارچ نوشت: « کاربران و سازندگان ممکن است شاهد افزایش پاک شدن ویدئو‌ها باشند، حتی ویدیوهایی که قوانین را زیر پا نگذاشته‌اند » و توضیح می‌دهد که سیستم یادگیری اتوماتیک بدون نظارت انسان شروع به پاک کردن محتوا خواهد کرد.

 در همان حین، اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا سرتاسر وب پخش و همه‌گیر می‌شدند. سامانه‌ها با سرعتی ثابت مشغول پاک کردن، کم اهمیت کردن و خارج کردن اطلاعات کذب در تبلیغات و لینک‌ها بودند. اما طبق نظر نت جینز (Nat Gyenes) از مرکز سلامت دیجیتال میدن (Meedan )، شیوع اطلاعات غلط اتفاق تازه‌ای نیست.

 او می‌گوید؛ « سامانه‌های اینترنتی بزرگ برای اجرای استراتژی‌های نظارت بر محتوای موثر نیاز به تشکیل تیم‌های پاسخگو به سلامت عمومی دارند ». جینز می‌گوید که حتی برای مشکلات قدیمی مانند اطلاعات غلط درباره‌ی سرطان نیز همکاری سامانه‌ها با متخصصین سلامت عمومی و محققین جهان ناکافی است.

 او می‌گوید: « پاندمی‌ها جهانی هستند ولی به صورت منطقه‌ای و محلی تجربه می‌شوند، و چالش ناظران بر محتوا نیز به همین شکل است ». مردم در همه‌جای جهان در ایمیل‌ها و انجمن‌های اینترنتی و گروه‌های مجازی با زبان عامیانه سوال‌هایی در مورد بهداشت و سلامت می‌پرسند. وجود ناظران انسانی ضروری است.

 در پاسخ سریع به پاندمی کووید۱۹، « میدن » در حال توسعه یک پایگاه‌داده‌ی سلامت تخصصی است که می‌تواند توسط جامعه بین المللی مورد بررسی صحت و درستی اطلاعات قرارگیرد. این پایگاه داده شامل اطلاعات مختلف سلامت و بهداشت از سراسر جهان از جمله هند، برزیل، کنیا و سنگال است که از طرف متخصصین تایید شده‌اند. هم چنین اطلاعات را به کارکنان حوزه‌ی سلامت و سپس به سمت سامانه های اینترنتی بزرگ‌ تر هدایت می‌کند. در نهایت، راه‌حل‌های اتوماتیک نظارت بر محتوا محدودیت‌هایی دارند و این واقعیتی سخت است که توسط پاندمی کووید۱۹ نمایان شد. مشکلات نظارت بسیار پیچیده هستند و هیچ راه حل جادویی نیز وجود ندارد.

مترجم: آرمین بی‌نظیر