۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بوشهر » ریاست جمهوری
  • شناسه : 26312
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
  • ارسال توسط :
شیرین سازی آب بوشهر ماموریت سازمان انرژی اتمی است
شیرین سازی آب بوشهر ماموریت سازمان انرژی اتمی است

شیرین سازی آب بوشهر ماموریت سازمان انرژی اتمی است

نیروگاه اتمی بوشهر امسال با تولید مداوم، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار در عبور از پیک تابستانی و اوج مصرف برق در کشور داشته است.

وقایع خبری / حجت الاسلام رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی خود به استان بوشهر عصر امروز (جمعه ۱۶ مهر) با حضور در نیروگاه اتمی بوشهر از طرح‌های توسعه‌ای این نیروگاه بازدید کرد. 

رییس جمهور پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فاز‌های در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد. 

دکتر سید ابراهیم رئیسی افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استاندارد‌های بین‌المللی است.

 وی بیان کرد: دانش هسته‌ای در آینده توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشور‌ها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای ارتقای سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به دنبال خواهد داشت. 

رئیس جمهور گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند و این میزان در فاز‌های توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند. 

دکتر رئیسی ادامه داد: همچنین تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته‌ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم. 

نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید هزار مگاوات، از بدو راه‌اندازی تاکنون با رسیدن به مرز تولید ۵۱ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز کشور ایفا نموده است. همچنین این نیروگاه امسال با تولید مداوم، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار در عبور از پیک تابستانی و اوج مصرف برق در کشور داشته است. 

هم اکنون بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر توسط متخصصان متعهد داخلی در حال انجام است و کشور ایران، در زمره کشور‌های دارای توانایی بهره‌برداری از نیروگاه‌های اتمی قرار دارد.

عملکرد ایمن و مطمئن این نیروگاه، به صورت مستمر تحت نظارت سازمان‌های نظارتی داخلی و خارجی از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) و اتحادیه جهانی بهره‌برداران هسته‌ای (WANO) است. 

از زمان آغاز بهره‌برداری از این نیروگاه، معادل ۷۸ میلیون بشکه نفت خام صرفه جویی و از انتشار ۴۳ میلیون تن گاز‌های آلاینده جلوگیری شده است.