۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » دانش و فناوری » فناوری های نوین
  • شناسه : 19733
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۱۶
  • ارسال توسط :
شکست فیس بوک از قانونگذاران استرالیایی
شکست فیس بوک از قانونگذاران استرالیایی

شکست فیس بوک از قانونگذاران استرالیایی

استرالیا تصمیم دارد با تصویب قانونی فیس‌بوک و گوگل را مجبور کند برای پرداخت هزینه اخبار با رسانه‌ها مذاکره کنند .

مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک هفته گذشته با دو وزیر استرالیایی تماس گرفته تا درباره قانونی مذاکره کند که طبق آن باید به رسانه‌ها هزینه پرداخت کند اما تلاش او برای تغییر رأی آنان موفقیت‌آمیز نبود.
به‌گزارش مهر، مارک زاکربرگ مدیر ارشد اجرایی فیس‌بوک هفته گذشته با قانونگذاران استرالیایی تماس گرفت تا درباره قوانینی مذاکره کند که طبق آنها شرکت‌های فناوری باید به رسانه‌ها هزینه پرداخت کنند. اما به‌گفته جاش فرآیندبرگ وزیر خزانه‌داری این کشور، زاکربرگ نتوانست آنها را وادار به تغییر سیاست‌هایشان کند.
طبق اطلاعات موجود هدف از تماس زاکربرگ مذاکره درباره این قانون و تأثیرات آن بر فیس بوک بود. در همین راستا هفته گذشته جاش فرآیندبرگ، پل فلچر (وزیر ارتباطات استرالیا) و مدیر ارشد اجرایی فیس بوک گفت‌و‌گو کردند.فرآیند برگ در مصاحبه‌ای گفت: اگر می‌خواهید بدانید، نه زاکربرگ نتوانست مرا از تصمیمم منصرف کند.
البته او جزئیات بیشتری درباره این گفت‌و‌گو فاش نکرد. از سوی دیگر سخنگوی فیس‌بوک در استرالیا نیز اعلام کرد مدیران ارشد این شرکت به طور مرتب با مقامات دولتی دیدار و درباره موضوعات مختلفی گفت‌و‌گو می‌کنند. او در این باره افزود: ما به‌طور فعال با دولت استرالیا همکاری می‌کنیم تا یک چارچوب کاری برای پشتیبانی از اکوسیستم اخبار در این کشور فراهم کنیم.استرالیا تصمیم دارد با تصویب قانونی فیس‌بوک و گوگل را مجبور کند برای پرداخت هزینه اخبار با رسانه‌ها مذاکره کنند اگر دو طرف نتوانند درباره پرداخت هزینه به توافقی دست یابند، یک داور از سوی دولت تعیین می‌شود تا مبلغ مذکور را تعیین کند.
فیس‌بوک و گوگل مخالف تصویب این قانون هستند و حتی گوگل تهدید کرده در صورت تصویب این قانون قابلیت جست‌و‌جو در استرالیا را حذف می‌کند. از سوی دیگر فیس‌بوک نیز هشدار داده در تصویب قانون از اشتراک‌گذاری محتوای اخبار استرالیایی در پلتفرمش جلوگیری می‌کند.