۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » اخبار ملی » بهداشت » جامعه » درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 16066
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
  • ارسال توسط :

سخنگوی وزارت بهداشت از شکسته شدن رکورد فوت روزانه قربانیان کرونا در کشور در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: مجموع مبتلایان کرونا در کشور از نیم میلیون نفر گذشت.

دکتر سیما لاری تاکید کرد: از دیروز تا امروز ۲۰ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۷۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

شکسته شدن رکورد فوت روزانه با جان باختن ۲۵۱ بیمار

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این

دکتر لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۰۶ هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۴۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

دکتر لاری گفت: تا کنون چهار میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استانهای در شرایط قرمز کرونا گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی همچنین درباره استانهای در شرایط هشدار گفت: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

  سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شرایطی هستیم که مردم نیاز به همبستگی بیشتر برای حفظ سلامت خود دارند و شرط اساسی موفقیت در این دوران حساس همه گیری بیماری کووید ۱۹، همکاری بیشتر و موثرتر مردم با پرسنل نظام سلامت است.   خانم لاری ادامه داد: هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه لازم را جهت شیوع گسترده‌تر بیماری در کشور فراهم کند.

دکتر لاری اظهار کرد: در هفته سوم مهر ماه، میانگین بروز موارد بستری در کشور در هر صد هزار نفر جمعیت، عدد ۱۵.۱۹ و متوسط بروز موارد مرگ و میر ۲۰.۲ در هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که در برخی استان‌ها مانند قم، نرخ بروز بستری و مرگ و میر دارای اختلاف بسیار زیاد با میانگین کشوری است.

وی بیان کرد: فراموش نکنیم که عمل به توصیه‌های ساده بهداشتی توسط هر یک از ما می‌تواند به عنوان گامی موثر در جهت حفظ سلامت خود و خانواده‌مان قلمداد شده و امیدواریم در شرایط حساس کنونی با تقویت عزم و اراده مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد توقف شیوع گسترده انتقال بیماری در کشور باشیم.