۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 15121
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
  • ارسال توسط :
شور عاطفه ها همراه با شعور حسینی
شور عاطفه ها همراه با شعور حسینی

شور عاطفه ها همراه با شعور حسینی

در جشن عاطفه های سال قبل مردم استان قزوین بیش از سه میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: جشن عاطفه ها که هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی برگزار می شود، با توجه به محدودیت های کرونایی و مصادف شدن با ایام عزادای سالار شهیدان تحت عنوان ” شور عاطفه ها ” و با شعار “همدل می شویم برای مهربانی در مهر” برگزار می شود.

به گزارش “وقایع خبری” مهرعلی حق گویان لازمه خدمت به نیازمندان را توجه به نیازهای مختلف و گسترده آنها دانست و بیان کرد: یکی از نیازهای محرومان در حوزه تحصیل دانش آموزان است.

وی ادامه داد: اگر به این نیاز توجه شود یکی از مهمترین بسترهای محرومیت زدایی فراهم می شود چراکه با ارتقای سطح تحصیلی فرزند مددجو، وی می تواند در جامعه نقش برجسته و موثری را ایفاء کند و چرخه تداوم فقر در خانواده را قطع کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در جشن عاطفه های سال قبل مردم نیکوکار و نوعدوست استان قزوین بیش از سه میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند کمک کردند و امیدواریم با افزایش کمک های مردمی درسال جاری بتوانیم به دانش آموزان نیازمند بیشتری خدمت رسانی کنیم.

حق گویان اظهارکرد: اگر چه به همت امدادگران امداد امام (ره) و همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، بسیج  و سازمان دانش آموزی در سنوات اخیر اقدامات موثری در خصوص برگزاری جشن عاطفه ها و تأمین مایحتاج دانش آموزان نیازمند صورت پذیرفته است ولیکن در سال جاری به دلیل تداوم شیوع ویروس منحوس کرونا و تغییر در نظام آموزشی و اهمیت آموزش از راه دور و غیرحضوری، شرایط اقتصادی و تورم و همچنین افزایش نیازمندی های دهک‌های پایین جامعه به ویژه مددجویان تحت حمایت، ایجاد یک حرکت جهادی با بهره گیری از تجربیات سال‌های گذشته به خصوص مرحله اول رزمایش همدلی برای ایران همدل، جهت توسعه دامنه احسان و نیکوکاری و بمنظور تامین ملزومات اساسی برای آموزش غیرحضوری و مایحتاج تحصیلی دانش آموزان منطبق با نظام آموزشی جدید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: با عنایت به شرایط حاکم و تغییر فرآیند آموزش به منظور “تأمین ملزومات آموزش غیرحضوری” انتظار داریم با دریافت کمک های نقدی بیشتر امکان خرید تجهیزات مربوطه برای دانش آموزان عزیز فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: از این رو تلاش می کنیم جذب کمک های غیرنقدی  بیشتر در راستای رفع نیازهای آموزشی منطبق با فرآیند جدید (از راه دور) صورت پذیرد.

حق گویان خاطرنشان کرد: شور عاطفه ها از روز شنبه ۲۲ شهریور لغایت ۱۱ مهرماه برگزار می شود که علاوه بر دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۴۵۴۰۶ و کد مهربانی #۱*۰۲۸*۸۸۷۷* برای دریافت کمک های مردمی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در استان قزوین سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز داریم که بررسی های اولیه نشان می دهد هزار و ۸۵۰ دانش آموز برای استفاده از آموزش مجازی نیاز به تبلت یا گوشی هموشمند دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: پایگاه های نمادین جمع آوری کمک های مردمی با عنوان “شور عاطفه ها” روز پنج شنبه ۲۷ شهریور ماه در سطح استان برپا می شود تا پذیرای هم استانی های عزیز و نیکوکار جهت یاری رساندن به دانش آموزان نیازمند باشیم.