۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 32445
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
  • ارسال توسط :
شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی راه‌اندازی می‌شود
شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی راه‌اندازی می‌شود

شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی راه‌اندازی می‌شود

نقش نظارتی سازمان نظام پزشکی در حوزه سلامت باید پررنگ‌تر شود.

شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصان و معتمدین جامعه پزشکی استان به زودی راه‌اندازی می‌شود.

حسین رجبی در دیدار با اعضاء هیات‌های نظام پزشکی استان قزوین که در محل دادستانی انجام شد، گفت: سازمان نظام پزشکی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان‌های غیردولتی محسوب می‌شود و این نهاد به عنوان یک تشکل مردمی در نظام‌مند کردن حوزه سلامت و شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قدرت در بخش سلامت نقش اساسی دارد.

  وی افزود: نظام پزشکی در واقع مرجع رسیدگی به منازعات اشخاص و پزشکان در مسائل درمانی است و از این حیث نظر کارشناسی هیئت‌های انتظامی نظام پزشکی در سرنوشت پرونده‌های قضایی تاثیرگذار است و به همین خاطر این سازمان کمک کار دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

  این مقام قضایی استان اضافه کرد: در حال حاضر ارتباط دستگاه قضایی با سازمان نظام پزشکی پس از تشکیل پرونده‌های قضایی و ارجاع آن‌ها به این سازمان است، اما باید ساز و کاری تبیین شود که این سازمان در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی نیز ایفای نقش کند.  

رجبی همچنین اظهار داشت: شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصان و معتمدین جامعه پزشکی استان به زودی راه اندازی می‌شود، تا موارد مطروحه و منازعات میان اشخاص و پزشکان ابتدائاً به این شورا ارجاع شود و اعضاء این شورا در راستای حل و فصل میان اصحاب دعوا تلاش کنند و در صورت عدم سازش پرونده قضایی تشکیل شود.  

این مقام قضایی استان یادآور شد: احدی از قضات دادسرای قزوین نیز به عنوان نماینده ویژه دادستان در امور سازمان نظام پزشکی تعیین شود، تا به صورت مستمر با این سازمان ارتباط داشته و مسائل و موضوعات را پیگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: نقش نظارتی سازمان نظام پزشکی در حوزه سلامت باید پررنگ‌تر شود و شاید این موضوع نیازمند روزآمدی قوانین این حوزه باشد و قطعاً هرچقدر نظارت‌های این سازمان بر جامعه پزشکی بیشتر شود شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود و بدون شک دستگاه قضایی استان نیز از تمامی ظرفیت‌های قانونی در این حوزه استفاده خواهد کرد.