۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فرهنگ عمومی » فعالیتهای دینی
  • شناسه : 3681
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
  • ارسال توسط :
شهید چگینی متخلص به اخلاق اسلامی بود
شهید چگینی متخلص به اخلاق اسلامی بود

شهید چگینی متخلص به اخلاق اسلامی بود

شهید قدرت الله چگینی یک شخصیت فرا استانی، ملی و فراملی بود

به مناسبت سی و هشتمین سالگرد شهادت قدرت الله چگینی معلم شهید مراسم بزرگداشتی از سوی ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی استان عصر سه شنبه با حضور هم رزمان و برادر شهید و نیز جمعی از خانواده‌های شهید در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم اظهار داشت: شهید قدرت الله چگینی حدود ۵ سال در شهر الیگودرز بود و در این مدت توانست تأثیر زیادی در مردم داشته باشد و همچنان از این شهید به نیکی یاد می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید چگینی متخلص به اخلاق اسلامی بود و دعای ندبه توسط ایشان در مسجد امام رضا (ع) در شهر الیگودرز برپا بود و ایشان نیز مانند شهید رجایی بسیار ساده و صمیمی در مجالس حضور می‌یافت و تأثیرگذار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: شهید چگینی همیشه با یک کت چهارخانه می‌آمد و دعا می‌خواند و در هر جا حضور داشت بسیار تأثیرگذار دیده شد و در سال ۶۰ وقتی خبر شهادت وی منتشر شد شهر الیگودرز ماتم و عزا شد چون در دل مردم جای داشت.

نعمت اللهی گفت: شهید قدرت الله چگینی یک شخصیت فرا استانی، ملی و فراملی بود و اگر زنده بود امروز بدون تردید در مسیر شهید رجایی گام بر می‌داشت.

وی در ادامه بیان کرد: داستان زندگی شهید چگینی بسیار آموزنده و برای نسل کنونی خواندنی است و وصیت نامه کوتاه اما بسیار بامعنا و عمیقی دارد که بیانگر عشق و ارادت وی به ولایت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: این مرد بسیار بزرگوار بود و از زندگی وی می‌توان سریال ساخت و به عنوان یک گنجینه اخلاق به نسل کنونی معرفی کرد.

وی اظهار داشت: قزوین از گذشته تاکنون شخصیت‌های بزرگی در خود پرورش داده که برخی از آنها هنوز ناشناخته مانده‌اند که چگینی یکی از آنهاست لذا توصیه می‌کنیم همانگونه که با ساخت سریال «شوق پرواز» مردم با شخصیت شهید بابایی بیشتر آشنا شدند نهادهای فرهنگی وارد کار شوند و فیلمی از زندگی شهید چگینی که مملو از اخلاق و ایثار است بسازند تا مردم با این بزرگوار بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: شهید چگینی محور مبارزه و اخلاق بود و رفتاری نبوی داشت و همیشه خندان بود و در شهر الیگودرز یک بنای انقلابی برجای گذاشت و همه دوستش داشتند و در ۵ سال حضور خود خوب درخشید و باید حق وی ادا شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از بچه‌های اصیل و انقلابی امروز از شاگردان شهید بودند که نشان می‌دهد ایشان چقدر تأثیرگذار بود.

نعمت اللهی گفت: دهه ۶۰ در کشور سال بحران انقلاب بود و شخصیت‌های زیادی توسط منافقین ترور شدند که همه در رده ملی بودند و شهید چگینی اگر زنده مانده بود از سرمایه‌های مدیریتی نظام اسلامی محسوب می‌شد چون شخصیتی چون رجایی داشت لذا انتظار داریم ابعاد زندگی ایشان بیش از گذشته بازگو شود.