۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 29662
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
  • ارسال توسط :
شهرهای قرمز کرونایی افزایش یافت
شهرهای قرمز کرونایی افزایش یافت

شهرهای قرمز کرونایی افزایش یافت

بر این اساس در حال حاضر ۳۶ شهر در وضعیت قرمز و ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۲۴ به ۳۶ شهر افزایش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۵۰ به ۵۸ شهر رسید. بر این اساس در حال حاضر ۳۶ شهر در وضعیت قرمز، ۵۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۹۵ شهر در وضعیت زرد و ۵۸ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.
همچنین اعلام شد که در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۸۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۲۶ نفر از آنها بستری شدند. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۲۷۷ نفر رسید. مرگ و میر بیماران کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در ۲۲ استان کشور،  یک نفر گزارش شده است. در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، چهار محال و بختیاری، لرستان، گلستان، قم، کردستان، یزد، ایلام، قزوین، سمنان و زنجان، مرگ و میر بیماران کووید۱۹، صفر گزارش شده است. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، مازندران، همدان، گیلان، مرکزی، هرمزگان، بوشهر و تهران ، مرگ و میر یک بیمار کووید۱۹ داشته‌اند.
در حال حاضر یک هزار و ۶۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. براساس این اعلام مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۸۱ دوز رسید و شمار کسانی که دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند به ۲۶ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۸ نفر رسیده است.
این آمار در حالی اعلام شده است که همه نگران روزهای آینده هستند تا با افزایش قابل توجه سفرها و دید و بازدیدها در ایام نوروز مشاهده شود که چه میزان این شرایط نسبتاً پایدار کرونایی باقی می‌ماند.