۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 11904
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
  • ارسال توسط :
شهرهای آبیک و آوج سفید اعلام شد
شهرهای آبیک و آوج سفید اعلام شد

شهرهای آبیک و آوج سفید اعلام شد

شهرهای قزوین و تاکستان همچنان وضعیت قرمز دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با سفید اعلام شدن وضعیت شهرهای آبیک و آوج و بازگشایی مساجد، برگزاری مراسم نماز جمعه و جماعت وشب های احیا با رعایت پروتکل های بهداشتی آزاد است.

ستاد مبارزه و پیگیری از ویروس کرونا در استان قزوین عصر دوشنبه در استانداری تشکیل جلسه داد.

منوچهر حبیبی در این جلسه گفت : با اقدامات صورت گرفته شرایط مساعد شده اما حفظ وضعیت وجود و رسیدن به روند کاهشی نیازمند مراقبت مستمر و جدی از سوی همه مردم است.

وی افزود: با توجه به مدیریت خوب بیماری و کنترل آن به کاهش ابتلاء و سرایت آن کمک شده لذا در این شرایط انتظار داریم بیمارستان‌های درگیر کمتر شود و حداکثر دو بیمارستان برای مداوای کرونا اختصاص یابد و مابقی در اختیار سایر بیماران قرار گیرد تا مردم بدون دغدغه به بیمارستانها مراجعه کنند.

حبیبی تصریح کرد: لازم است برای افزایش کیت‌های آزمایشگاهی اقدام شود و از این پس ما سراغ بیماران برویم تا کنترل بیشتری روی شهروندان صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده در مبادی ورودی شهری و توقیف چندین خودرو در این زمینه گفت: با توجه به وضعیت رو به بهبودی لازم است خودروهای توقیف شده که رانندگان آنها موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند آزاد شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: آموزشگاه‌های رانندگی و باشگاه‌های ورزشی انفرادی می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی برای بازگشایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مدارس ضمن ضد عفونی کامل بهداشتی از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود اما حضور دانش آموزان اختیاری و برای رفع اشکال است.

حبیبی گفت: اداره ورزش استان لازم است سالن‌های ورزشی مورد نیاز آموزش و پرورش را برای برگزاری آزمون‌های نهایی در اختیار مدارس قرار دهد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در خصوص شهرهای سفید و قرمز در استان بیان کرد: در حال حاضر شهرهای آبیک و آوج وضعیت سفید و شهرهای قزوین و تاکستان وضعیت قرمز دارند.

وی اضافه کرد: بازگشایی مساجد و برپایی نمازهای جمعه در شهرهای سفید با رعایت موارد بهداشتی مجاز اعلام شده ولی به دلیل نگرانی‌هایی که داریم بهتر است نماز جمعه در آبیک این هفته نیز اقامه نشود تا هفته بعد تصمیم گیری شود.

سخنگوی ستاد مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا در استان قزوین اظهار داشت: در بازگشایی مساجد در شهرهای سفید باید هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و هم ضمن رعایت فاصله در مساجد نسبت به نظارت و کنترل سرویس‌های بهداشتی، همراه داشتن مهر قرآن، مفاتیح و زیرانداز شخصی، برگزاری مراسم مذهبی حداکثر تا دو ساعت مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی گفت: برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در شهرهای سفید اشکال ندارد اما باید این برنامه در فضای باز صورت گیرد و از حداکثر ۲۵ درصد فضای مساجد استفاده شود و در امامزاده حسین (ع) با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از صندلی در فضای باز باشد.

وی بیان کرد: رستوران و گرمابه‌ها، مهد کودک‌ها و مد ارس استثنایی که محل تجمع هستند نیز همچنان تعطیل خواند بود.

حبیبی اضافه کرد: برای کنترل بازار و جاده سلامت باید جدی تر باشیم و اکیپ‌های هلال احمر در مسیر مستقر شده و نسب به یادآوری نکات بهداشتی اقدام کنند.