۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » زنجان
  • شناسه : 2479
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
  • ارسال توسط :
شهرستان زنجان دارای هشت شهرک و ناحیه صنعتی است
شهرستان زنجان دارای هشت شهرک و ناحیه صنعتی است

شهرستان زنجان دارای هشت شهرک و ناحیه صنعتی است

برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان زنجان از پنج تا ۱۱ مرداد برگزار می‌شود.

فرماندار زنجان، رسیدگی به روستاها و طرح‌های عمرانی در این مناطق را یکی از اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید خواند و گفت: با اجرای این پروژه‌ها، وضعیت و شرایط ظاهری و عمرانی روستاها خیلی بهتر از گذشته شده و اعتبارات قابل توجهی نیز از محل ارزش افزوده برای عمران و آبادانی به دهیاران پرداخت شده است.

رضا عسگری در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان افزود:  ۱۴۹ میلیارد ریال در سال ۹۶، ۱۴۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ و ۱۹ میلیارد ریال در ۲ ماهه اول سال جاری از محل ارزش افزوده به دهیاری‌های شهرستان زنجان پرداخت شده و این پرداخت‌ها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۷ درصد روستاهای شهرستان زنجان در دولت تدبیر و امید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و برای بهبود وضعیت عمرانی روستاها پیگیری و تلاش می‌شود.

عسگری، مجموع اعتبارات شهرستان زنجان در سال جاری را یک هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار لازم برای اتمام ۱۵۹ پروژه در سال جاری مصوب شده و تخصیص یافته و از مدیران انتظار می‌رود علاوه بر اعتبارات استانی، تلاش مضاعفی برای جذب اعتبارات ملی نیز داشته باشند.

فرماندار زنجان با اشاره به عملکرد شهرستان در بخش اشتغال، گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۲۴۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر به ۱۵ پرونده پرداخت و منجر به اشتغال ۲۲۲ نفر شده است.

وی اظهار داشت: هفت پرونده نیز در دست بررسی و اقدام است که در صورت عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات، اشتغال ایجاد شده در این بخش در مجموع ۵۳۹ نفر خواهد رسید.

عسگری خاطرنشان کرد: در بخش اشتغال روستایی نیز در مجموع بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال برای ۲۵۴ متقاضی پرداخت و موجب اشتغال ۶۵۵ نفر شده است.

این مسئول یادآور شد: ۴۸ پرونده نیز در دست بررسی و اقدام است که در صورت تحقق آن مجموع اشتغال روستایی به ۷۷۵ شغل می‌رسد.

فرماندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش صنعت، معدن و کشاورزی، گفت: در مجموع ۹۶۸ طرح سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد در حوزه صنعت در دست اجرا است.

وی اظهار داشت: سرمایه برآورد شده این طرح‌ها ۷۳ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال است که با تکمیل آن‌ها بالغ بر ۲۴ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: تا کنون ۸۶۳ طرح با ۲۶ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیز به بهره‌برداری رسیده و فعال است ۲۲ هزار و ۲۷۹ نفر شغل ایجاد کرده و زنجان از حیث سرمایه‌گذاری، رتبه اول در بین شهرستان‌های استان را دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای هشت شهرک و ناحیه صنعتی است، افزود: از مجموع یک هزار و ۲۷۶ هکتار اراضی این شهرک‌ها ۵۷۴ هکتار به واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص یافته و یک هزار و پنج قرارداد نیز منعقد شده است.

وی ادامه داد: از ۷۱۳ واحد به بهره‌برداری رسیده در این شهرک‌ها ۵۹۰ واحد، فعال هستند.فرماندار زنجان گفت: از ۱۳۸ معدن دارای پروانه ثبت و مجوز استخراج در شهرستان زنجان، ۱۱۶ معدن فعال و ۲۲ معدن به دلایل مختلف غیرفعال هستند.

وی اظهار داشت: مجموع سرمایه‌گذاری در این بخش ۱۳۳ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال است که منجر به ۶۹۰ شغل شده است.عسگری خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۶۸ هزار و ۴۰۶ هکتار زمین کشاورزی شهرستان، ۱۳۹ هزار و ۲۶۸ هکتار دیم و ۲۹ هزار و ۱۳۸ هکتار آبی است

وی افزود: ۶۷ گلخانه در شهرستان زنجان فعال بوده و سیب، مهم‌ترین محصول سردرختی بوده و در تولید عدس نیز از بخش قره‌پشتلو دارای رتبه ملی است.فرماندار زنجان، جمعیت این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری را ۵۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر خواند و گفت:  از مجموع ۱۵۹ هزار و ۲۰ خانوار، ۴۳۳ هزار و ۴۷۵ نفر در شهرها و ۸۷ هزار و ۸۲۷ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان زنجان دارای سه شهر، سه بخش، ۱۳ دهستان و ۳۳۴ روستای ثبت شده بوده که ۲۶۳ روستا دارای سکنه است.

عسگری با اشاره هشتم مرداد، روز بزرگداشت شیخ اشراق و روز ملی زنجان، گفت: به همت مدیران و با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، برنامه‌های هفته فرهنگی شهرستان زنجان از پنج تا ۱۱ مرداد برگزار می‌شود.