۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » جامعه » شهرداری
  • شناسه : 4604
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
  • ارسال توسط :
شهردار باید مجری  مصوبات شورا باشد
شهردار باید مجری  مصوبات شورا باشد

شهردار باید مجری مصوبات شورا باشد

دست‌های شورا و شهرداری تا ارنج در جیب مردم است که باید تلاش کرد حداقل یک دست‌مان از جیب شهروندان بیرون آید

وقایع خبری : شورای شهر قزوین در تب و تاب انتخاب شهردار است تا شهرداری از حالت رخوت و خمودگی خارج شده و امور شهر به آسانی اما به صورت مطلوب اداره شود . علی رغم عدم تمایل تمام اعضای شورای شهر از سرپرستی محمد درافشان در کسوت شهردار ، اما مطالعه فعالیت او در طول این مدت بیانگر آن است که او توانسته علی رغم مشکلات مالی فراوان از عهده کارها برآید تا بار امانت را به صاحب اصلی اش تحویل دهد .

تاکنون افراد متعددی در شورای شهر حاضرشده اند و با ارائه برنامه های خود درصدد جلب نظر اعضای شورای شهر بوده اند که یکی از این دسته افراد داوطلب پست شهرداری غلامحسین شیری است .

مهندس غلامحسین شیری دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت تحول است و علاوه بر عضویت شورای شهر قزوین ( دوره سوم ) ، مدیرکلی راه و شهرسازی استان قزوین و مدیرکلی راه و شهرسازی استان هرمزگان را نیز درکارنامه خود دارد .

او در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد ، گفت : شهردار باید مجری مصوبات شورا باشد و به دلخواه خود نباید عملی را انجام دهد. اگر هر مدیری براساس برنامه و اهداف تعریف شده حرکت کند می‌توان شاهد مدیریت مطلوب شهر قزوین بود.

این کاندیدای تصدی شهرداری قزوین با تقسیم بندی جامع مدیریت شهری در سه دسته افزود: مدیریت شهر قزوین به سه بخش واپس‌گرا (اصلاحات)، درجا و تحول تقسیم می‌شود که اگر طبق برنامه عمل کنیم، این شهر از اردیبهشت ماه سال آینده به سمت تحولات حرکت می‌کند.

مهندس شیری در این نشست با اشراف کامل به میزان بدهی شهرداری به بانک ها و از جمله بدهی سنگین به بانک شهر تصریح کرد : باید در رفع این مشکل شعار نداد بلکه واقعی عمل کرد و با همفکری اعضای شورا و شهرداری در جهت رفع آن اقدام کرد.

وی بیان کرد: اکنون دست‌های شورا و شهرداری تا ارنج در جیب مردم است که باید تلاش کرد حداقل یک دست‌مان از جیب شهروندان بیرون آید و براساس منطق شهر را اداره کرد.

مهندس شیری تاکید کرد : رانت‌هایی که در زمین‌خواری وجود دارد، با همفکری شورا و شهرداری می‌توان از بین برد تا درآمد حاصله نصیب مردم شود و خدمات مناسبی به آنها ارائه کرد.

وی با اشاره به زمان بازنشستگی خود در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد : آبان ۱۴۰۰ زمان بازنشستگی بنده است یعنی زمانی که ریاست جمهوری و شورای دوره پنجم از فعالیت خود خداحافظی می‌کند.

نامزد تصدی شهرداری قزوین با بیان اینکه در احیای بافت‌های فرسوده، شهرداری قزوین خیلی عقب است، خاطرنشان کرد: جهت نوسازی این بافت‌ها باید رایزنی‌های قوی با مسؤولان انجام داد تا بتوان موفق بود.

وی با توجه به اشراف کامل خود به مسائل شهری و زیست محیطی قزوین به پل امام رضا (ع) هم پرداخت و افزود : پروژه پل امام رضا (ع) همانند قیفی بوده که ترافیک را به سمت خود هدایت می‌کند و موقع خروج قفل می‌شود که این ضعف است و باید فکری به حال این پروژه کرد .

شیری خاطرنشان کرد: هر پروژه‌ای باید پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد اگر نباشد خلاف قانون است، به همین دلیل مشاور پروژه قبل از اجرای هر طرحی باید این پیوست‌ها را ارائه دهد وگرنه عملیاتی نمی‌شود.