۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » شهرداری » شوراهای شهر و روستا
  • شناسه : 6261
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
  • ارسال توسط :
  • منبع : فارس
شهرداری قزوین برای تامین هزینه‌های  خود در جیب مردم دست کرده است
شهرداری قزوین برای تامین هزینه‌های  خود در جیب مردم دست کرده است

شهرداری قزوین برای تامین هزینه‌های خود در جیب مردم دست کرده است

امروز شهرداری پولی ندارد تا بخواهد پروژه‌های عمرانی در شهر قزوین اجرا کند ؛ باید گفت که شهر تعطیل است.

سیده منیره قوامی عضو شورای اسلامی شهر قزوین امشب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: بارها اعضای شورا از  مدیران شهرداری قزوین خواستند که بودجه را واقعی بنویسند ولی همیشه با حباب بوده است که این اقدام خوبی نیست.

وی ابراز کرد: اکنون بودجه ۹۸ با ۲۰۰ میلیارد تومان حباب نوشته شده که مطابق با سیاست‌های شورا و برنامه دوم  پنج ساله نیست و این موضوع به ضرر مردم شهر قزوین خواهد بود.

قوامی یادآور شد: در بودجه ۹۸ شهرداری قزوین ۱۹ میلیارد تومان بودجه برای برج‌های شهرداری در نظر گرفته ولی امروز یک اجر برای ساخت این پروژه نگذاشته و اکنون نیز شهرداری از شورا درخواست دارد که از اعتبارات این بودجه برای پروژه‌های دیگر لحاظ کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: بودجه‌نویسی به این روش به هیچ عنوان درست نیست و باید اصلاح شود تا هر اعتباری که در بودجه لحاظ می‌شود در همان ردیف هزینه گردد.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری قزوین گفت: امروز شهرداری پولی ندارد تا بخواهد پروژه‌های عمرانی در شهر قزوین اجرا کند و به عبارتی باید گفت که شهر  تعطیل است.

قوامی خاطرنشان کرد: طی ۸ ماه سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری محقق شده که ۵۴ میلیارد تومان آن از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده است.

این عضو شورا بیان کرد: امروز کمیسیون ماده ۱۰۰ که جرایم تخلفات ساخت و ساز است یک منبع درآمدی چرب برای شهرداری قزوین به شمار می‌آید که هیچگونه وجهه قانونی ندارد.

وی بیان کرد: دریافت تخلفات کمیسیون ماده ۱۰۰ منظر و سیمای شهری را برهم می‌زند و چهره شهر را زشت می‌کند ولی مدیران شهرداری این کمیسیون محلی برای کسب درآمد کردند تا بتوانند حقوق پرسنل خود را بدهند‌.

وی اضافه کرد: شهرداری قزوین اگر از تخلفات ساختمانی طی سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان جریمه دریافت کرده، امسال با افزایش ۳۰۰ درصدی ۳۰۰ میلیون تومان می‌گیرد و مطلب فوق بیانگر این است که شهرداری دست در جیب مردم برای تامین هزینه‌های خود کرده که شیوه درستی نیست.

قوامی بیان کرد: شهرداری قزوین باید لایحه‌ای به شورا بدهد که نرخ جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ کاهش یابد و از راهکارهای دیگری برای کم کردن تخلفات ساخت‌وساز بهره ببرد.

این عضو شورا ابراز کرد: مدیران شهرداری قزوین کدهای درآمدی را فعال کنند و به شورا پیشنهادهای خود را ارائه دهند تا اعضا ضمن بررسی‌ تصمیمات لازم را اتخاذ کنند‌.