۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 28312
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
  • ارسال توسط :
شهرداری در صدر شکایت‌های مطرح شده در سازمان بازرسی استان قزوین
شهرداری در صدر شکایت‌های مطرح شده در سازمان بازرسی استان قزوین

شهرداری در صدر شکایت‌های مطرح شده در سازمان بازرسی استان قزوین

وقایع خبری / بازرس کل استان قزوین گفت: شهرداری، بیشترین شکایت‌ها و پرونده‌های تشکیل شده در این سازمان را به خود اختصاص داده است. آقاعلیخانی، بازرس کل استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۵۸۷ فقره شکایت خصوصی و حدود ۷۶۳ فقره گزارش فساد در مجوع هزار […]

وقایع خبری / بازرس کل استان قزوین گفت: شهرداری، بیشترین شکایت‌ها و پرونده‌های تشکیل شده در این سازمان را به خود اختصاص داده است.

آقاعلیخانی، بازرس کل استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: در ۹ ماهه امسال حدود ۵۸۷ فقره شکایت خصوصی و حدود ۷۶۳ فقره گزارش فساد در مجوع هزار و ۳۰۰ گزارش رسمی در سامانه بازرسی استان علیه سازمان‌هایی که بیشتر با مردم سروکار دارند ثبت شده است.

شهرداری در صدر شکایت‌های مطرح شده در سازمان بازرسی استان قزوین

  وی افزود: امسال بیشترین شکایت‌های مطرح شده در سازمان بازرسی استان قزوین به شهرداری، سپس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی مربوط بوده است.   بازرس کل استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال ۷۰ نفر از طرف سازمان بازرسی استان قزوین به هیئت‌های تخلفات و حدود ۵۰ نفر هم به مراجع قضایی برای برخورد قانونی معرفی شده اند.

  وی با بیان اینکه تخطی از قانون عامل اصلی انحراف‌های مدیران سازمان هاست افزود: مدیران باید با قوانین دستگاه مربوطه اطلاع داشته باشند، اما متأسفانه بسیاری از انتصاب‌ها سیاسی است و مدیر منصوب شده به دلیل آشنا نبودن با قوانین مرتکب تخلف می‌شود.  

آقاعلیخانی با تأکید بر اینکه مدیر باید صلاحیت اخلاقی، علمی و اجرایی و فنی داشته باشد، تصریح کرد: فقط درباره صلاحیت‌های اخلاقی درباره مدیر منصوبه استعلام می‌شود، اما به دلیل احراز نشدن صلاحیت‌های علمی، اجرایی و فنی، شاهد بروز تخلف‌های گسترده مدیران منصوب شده هستیم.

  وی افزود: یکی از روش‌های سازمان بازرسی، پیشگیری از بروز تخلف با ارسال گزارش‌های هشداری به دستگاه‌های اجرایی شامل آبفا، امور اراضی، محیط زیست و … است تا از بروز تخلف جلوگیری کنیم، اما اگر دستگاهی به این هشدار‌ها توجه نکرده و ترک وظیفه کند، مشمول برخورد قانونی می‌شود.  

بازرس کل استان قزوین با بیان اینکه امسال بیش از هزار و ۳۰۰ تغییر کاربری در استان قزوین شناسایی شده است، گفت: تا به امروز به ۹۰۰ پرونده تغییر کاربری رسیدگی شده است.