۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 38046
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
  • ارسال توسط :
«شناخت بزهکاری کودکان و نوجوانان » منتشرشد
«شناخت بزهکاری کودکان و نوجوانان » منتشرشد

«شناخت بزهکاری کودکان و نوجوانان » منتشرشد

کتابی خواندنی در حوزه روانشناسی بزهکاری کودکان و نوجوانان .

انتشارات رویای آبی کتاب «شناخت بزهکاری کودکان و نوجوانان»نوشته دکتر کبری درویش پیشه ، روان شناس و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی را چاپ و با قیمت ۱۰۰هزار تومان روانه بازار کتاب کرد.

دکتر آرش شایسته نیا ؛ مدیر انتشارات رویای آبی با بیان خبر فوق افزود: این کتاب در چهار فصل تدوین گردیده و مولف در پایان کتاب علاوه بر معرفی کامل منابع مورد استفاده در تدوین کتاب خود؛ منابع مطالعاتی دیگری را جهت آشنایی بیش تر ومطالعه عمیق تر خوانندگان و علاقمندان به حوزه روانشناسی «بزهکاری کودکان و نوجوانان» اراپه داده است .

وی در ادامه تصریح کرد: خواننده در فصل اول با معنا و مفهوم بزهکاری بزهکاری کودکان و نوجوانان ماهیت گروه های بزهکاری و انواع بزه و اعمال بزهکارانه کودکان و نوجوانان آشنا می شود .

مدیر انتشارات رویای آبی گفت: مولف در فصل دوم این کتاب به معرفی نظریه های بزه دیدگی پرداخته است و در فصل سوم نیز خواننده طور مفصل با عوامل پیدایش و شکل گیری بزهکاری آشنا می گردد .

دکتر شایسته نیا درباره فصل چهارم این کتاب نیز افزود: دکتر کبری درویش پیشه در فصل چهارم کتاب خود به تفضیل به موضوع پیشگیری و عوامل بازدارنده بزهکاری کودکان و نوجوانان پرداخته و در پایان نقش خانواده ، نقش رسانه و نقش قوای مجریه و قضاییه را در پیشگیری و کاهش بزهکاری کودکان و نوجوانان واکاوی کرده است .

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

یکی از مسائل مهمی که توجه بسیاری از روانشناسان، جامعه شناسان، حقوق‌دانان و جرم شناسان را به خود معطوف داشته است؛ موضوع بزهکاری کودکان و نوجوانان، نحوه مقابله با آن و جلوگیری از شیوع و شیوه‌های انحراف و کج‌روی آنان در جامعه می‌باشد. اگر این معضل در سال‌های گذشته ویژه کشور‌های پیشرفته صنعتی بوده، هم‌اکنون، این پدیده با توسعه صنعت و انتقال عوارض آن و گسترش شهر‌نشینی در دنیا، جهانی شده است .

از آنجا که دلایل و عوامل بروز جرم در میان اطفال با افراد بزرگسال متفاوت بوده و از سوی دیگر این طبقه از جامعه دارای وضع روانی و اجتماعی حساس‌تر و به مراتب آسیب‌پذیرتر نسبت به سایرین می‌باشند، لذا باید روشی متناسب با شرایط و موقعیت این افراد اتخاذ شود.

رفتارهای ضد اجتماعی می‌تواند بخشی از فرایند رشد یا آغاز یک الگوی بلندمدت مجرمانه باشد. امروزه نوع فعالیت‌های مجرمانه نوجوانان و جوانان مانند جرائمی است که افراد بزرگسال و گاهی میانسال مرتکب می‌شوند در حالی که در گذشته به موازات افزایش سن افراد نوع جرم آنان نیز متفاوت می‌شد و این واقعیتی است که سبب شگفتی و احساس خطر می‌شود.

علاقمندان می توانند جهت خرید با تخفیف با شماره همراه ۰۹۳۰۳۳۱۴۸۳۸ تماس حاصل نمایند .