۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » درمان
  • شناسه : 17239
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
  • ارسال توسط :
شمار  جانباختگان بیماری کووید۱۹ به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید
شمار  جانباختگان بیماری کووید۱۹ به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید

شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید

تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

وقایع خبری- با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون نج میلیون و ۸۷۱ هزار و ۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

دکتر لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند  و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نمودار و موارد ابتلای روزانه کرونا در استان فارس همچنان دارای روند صعودی است.
دکتر سیما سادات لاری افزود : نمودار و موارد ابتلای روزانه کرونا در استان فارس همچنان دارای روند صعودی و در زمان حاضر به بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا رسیده است.
وی گفت : هم اکنون شهرهای آباده، ارسنجان، استهبان، اقلید، جهرم، داراب، سروستان، سپیدان، شیراز، فسا، فیروزآباد، قیر و کارزین، کوار، مرودشت و ممسنی در وضعیت قرمز یعنی خیلی پر خطر قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: شهرستانهای عوض، بیضا، خرامه، سرچهان، گراش، پاسارگاد، خنج، زرین دشت، کازرون، گرامی، لارستان، لامرد و نیریز در وضعیت نارنجی یعنی پر خطر هستند و بقیه شهرها در وضعیت زرد و خطر متوسط قرار دارند.
وی گفت: در هفته گذشته میزان بروز موارد جدید بیماری در استان فارس حدود ۲۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بود که پایین از میانگین کشوری است. همچنین در هفته گذشته بروز مورد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در این استان ۵۰ به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده که بالاتر از میانگین کشوری است.
لاری ادامه داد: از نقاط قوت مدیریت کرونا در استان فارس، بالا بودن میزان آزمایش و افزایش موارد شناسایی بمیاران بوده است که بیش از ۴۷۵ هزارآزمایش پی سی آر تاکنون در این استان انجام شده است، در زمان حاضر دو هزار و ۳۴۵ بیمار قطعی مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستانهای استان فارس بستری هستند که ۳۸۷ نفر آنها به علت شرایط ویژه نامناسب در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه مردم و مسئولان در اجرای شیوه نامه های بهداشتی و محدودیت های اعلام شده و نظارت دقیق نهادهای متولی در اجرای هر چه مطلوبتر این مقررات شاهد کاهش مورد ابتلا و مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.