۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 9632
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
  • ارسال توسط :
شعب دادگستری قزوین ۷۰۸۵ رأی جایگزین   صادر نموده‌اند
شعب دادگستری قزوین ۷۰۸۵ رأی جایگزین   صادر نموده‌اند
طی ۱۱ ماه سال جاری

شعب دادگستری قزوین ۷۰۸۵ رأی جایگزین صادر نموده‌اند

شاهد کاهش آمار زندانیان به میزانی بیش از ۳ درصد بوده‌ایم

رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور بیش از هفت هزار رای در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در قزوین خبر داد.

حجت الاسلام نوراله قدرتی گفت : طی ۱۱ ماه سال جاری شعب دادگستری استان ۷۰۸۵ رأی جایگزین حبس صادر نموده‌اند. که از این تعداد شهرستان قزوین با ۲۹۵۰ رأی در رتبه اول و حوزه قضائی محمدیه با ۴۷۹ رأی در رتبه بعدی صدور آرا جایگزین حبس قرار دارند.

وی افزود: در دادگاه‌های بخش نیز کوهین با ۳۶۷ مورد رأی جایگزین حبس اولین و دادگاه عمومی بخش آبگرم با ۲۹۶ مورد دومین دادگاه بخش در صدور این نوع از آرا است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: با توجه به صدور آرا جایگزین حبس طی مدت یاد شده کاهش آمار زندانیان به میزانی بیش از ۳ درصد را شاهد بوده‌ایم.

مقام ارشد قضائی استان در ادامه با اشاره به هدف اعمال مجازات‌های جایگزین حبس تصریح نمود: ترویج و اشاعه فرهنگ خدمات‌دهی به مردم و توسعه کارهای عام‌المنفعه و تحت تأثیر قرار گرفتن متهم از ورود میدانی به عرصه این نوع خدمات‌رسانی به شهروندان به‌جای حبس که می‌تواند تبعات منفی و جبران‌ناپذیر عدیده‌ای را در پی داشته باشد، یکی از اهداف اعمال این مجازات ها است.

وی افزود: ممکن است فردی برای اولین بار جرمی را انجام داده باشد و قاضی هم سهو و خطا را به جای تعمد در آن ببیند. حال تکلیف چیست آیا فرد بایستی در زندان به عواقب جرمی که انجام داده بیندیشد یا می‌تواند اثرات اجتماعی گناهی که انجام داده است را با انجام یک کار مثبت در همان حیطه به خوبی درک کند.