۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران » ورزش جهان » ورزش زنان
  • شناسه : 7045
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۸:۳۲
  • ارسال توسط :
«شستا» به‌عنوان اسپانسر جدید فدراسیون فوتبال  انتخاب شد
«شستا» به‌عنوان اسپانسر جدید فدراسیون فوتبال  انتخاب شد

«شستا» به‌عنوان اسپانسر جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد

فیفا نمی‌تواند بدون مجوز وزارت خزانه‌داری امریکا مطالبات فوتبال ایران را بپردازد

توضیحات سلطانی فر به رئیس مجلس

در حاشیه دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس از نمایشگاه دستاوردهای ورزش در محل مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را درباره حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران ارائه کرد. مسعود سلطانی فر گفت:«ریشه مشکلات پرداخت‌های مالی به ویلموتس و استراماچونی تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه امریکای جنایتکار است و این بار جوانان و فوتبال را هدف گرفته است. از زمان حضور کی‌روش تا هم اکنون محل تأمین پرداخت‌های حقوق و مطالبات مربیان خارجی از منبع کمک‌ها و عواید فیفا به فدراسیون فوتبال بوده و هیچ گاه از منابع داخلی و بودجه ورزش کشور این پرداخت‌ها تأمین نشده است.» او بیان داشت: «متأسفانه با فشارهای ناشی از تحریم ظالمانه، فیفا نمی‌تواند بدون مجوز وزارت خزانه‌داری امریکا مطالبات فوتبال ایران را بپردازد و فدراسیون فوتبال ناچار شد با استقراض از یکی از شرکت‌های داخلی که با مصوبه ستاد مقابله با تحریم‌ها صورت گرفت، حقوق سرمربی تیم ملی را پرداخت کند و البته قرار شد در فروردین ماه سال آینده قرض خود را پس دهد.»

قهرمانی تیم ملی موی تای ایران در آسیا

مسابقات موی تای قهرمانی آسیا به میزبانی امارات برگزار شد که تیم کشورمان در مجموع دو بخش زنان و مردان در رده های سنی بزرگسال و جوانان با کسب ۱۵ طلا، ۱۰ نقره و ۸ برنز برای اولین بار قهرمان آسیا شد. همچنین قزاقستان با کسب ۱۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز و تایلند با ۹ طلا و ۴ برنز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند. در پایان این مسابقات، تیم ایران به عنوان بهترین تیم، موسی نقی زاده به عنوان بهترین مربی و فائزه فالی به عنوان پدیده جوان مسابقات در بخش زنان انتخاب شدند.

سومین طلای ایران در مسابقات قایقرانی کاپ آسیا

رقابت‌های روئینگ کاپ آسیا دیروز در تایلند پیگیری شد و نازنین ملایی، ملی‌پوش کشورمان در فینال تک‌نفره سبک‌وزن به مدال طلا دست یافت و دومین طلای خود و سومین طلای کشورمان را در این رویداد کسب کرد. بهمن نصیری یکی دیگر از طلایی های ایران در کاپ آسیا بود. دراین مسابقه قایقرانان ویتنام و قزاقستان دوم و سوم شدند.

ملاک‌های انتخاب سرمربی جدید تیم ملی تبیین شد

مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت اخیراً جلسه‌ای دوساعته بین اعضای این کمیته و مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال تشکیل شده و طی آن، ملاک‌های تعیین سرمربی بعدی تیم ملی و جانشین مارک ویلموتس تبیین و تعیین شده است. وی افزود: داخلی یا خارجی بودن سرمربی جدید، مهم‌ترین موضوع نیست و ضوابط این کار که سه اصل است، اهمیت بیشتری دارد. این سه اصل مسئولیت‌پذیری، توانایی متقاعد کردن ملی‌پوشان نامدار و دوری جستن از حاشیه‌ها است. محصص تأکید کرد تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه با هیأت رئیسه فدراسیون است اما شخصاً ترجیح می‌دهد که تعجیلی در این زمینه صورت نگیرد. محصص اضافه کرد: در جلسه اخیر درباره گزینه‌های داخلی و خارجی صحبت کردیم و من هم نظر خودم را دادم و یکی از کسانی که حرفش به میان آمد، برانکو ایوانکوویچ بود. در هر حال باید یک مربی برگزیده شود که تمام وقت در اختیار تیم ملی باشد.

اسپانسر جدید برای فدراسیون فوتبال

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» به‌عنوان اسپانسر جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد. به‌گزارش ایرنا، این شرکت متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و در زمینه‌های مختلفی مثل مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و مبادلات سهام شرکت‌ها فعال است.

مانژوکیچ در تیم حریف پرسپولیس

ماریو مانژوکیچ کروات که در آستانه جدایی از یوونتوس است، به‌قطر رفته تا به تیم الدحیل این کشور بپیوندد و در حال گذراندن آخرین مراحل این انتقال است. چنین انتقالی، مانژوکیچ را که سابقه بازی در بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید را هم دارد، در تیمی قرار می‌دهد که از همگروهی‌های پرسپولیس در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا است. از سوی دیگر، این شایعه هم شنیده می‌شود که ادینسون کاوانی درصدد جدایی از پاری سن‌ژرمن و الحاق به یک تیم قطری است که شاید باز هم الدحیل باشد.

فرار شارلروا از شکست با گلزنی رضایی

شنبه شب در هفته بیستم لیگ فوتبال بلژیک، شارلروا با گلزنی کاوه رضایی در دقیقه ۷۵، از شکست مقابل موسکرون گریخت و با این تیم ۱-۱ مساوی کرد. موسکرون در دقیقه ۲۵ گلزنی کرده و به پیروزی امیدوار شده بود اما شارلروا با رهایی از شکست ۳۶ امتیازی و در رده سوم جدول رده‌بندی مستقر شد. شارلروا در دیدار با موسکرون از علی قلی‌زاده، دیگر مهاجم ایرانی‌اش هم بهره گرفت.

هفتمی و نهمی وزنه برداران بانو در قطر کاپ

سومین روز از ششمین دوره مسابقات وزنه برداری قطر کاپ (گزینشی بازی‌های المپیک۲۰۲۰ توکیو) دیروز در قطر برگزار شد و ۲ بانوی کشورمان  روی تخته رفتند. سیده الهام حسینی ملی‌پوش دسته ۷۶ کیلوگرم با مجموع ۲۰۲ کیلوگرم، نهم شد و پریسا جهانفکریان در دسته۸۷ کیلوگرم با مجموع ۲۰۲ کیلوگرم به مقام هفتم دست یافت.

بازگشت فورچونه به تمرینات تراکتور

کوین فورچونه، مهاجم فرانسوی تراکتور بعد از تأیید کادر فنی این تیم تبریزی به تمرینات تراکتور بازگشت. نیمکت‌نشینی‌های متعدد وی در دوران زمامداری مصطفی دنیزلی سبب قهر وی با «پرشورها» و بازگشت او به کشورش شده بود. اما با رفتن دنیزلی، وی به تبریز بازگشت و یک بار دیگر تراکتوری شد.

نورافکن، محبی و قائدی در اردوی امیدها در قطر

با لغو دیدار حساس استقلال- سپاهان در یک‌چهارم نهایی جام حذفی، سه ملی‌پوش کلیدی «امید» این باشگاه‌ها نیز قادر به الحاق به اردوی تمرینی این تیم در قطر شدند و حمید استیلی، سرمربی امیدها بعد از هفته‌ها تلاش موفق شد تمامی نفرات مورد نظرش را در یک اردو در خدمت داشته باشد. نفرات مورد بحث امید نورافکن و محمد محبی از طلایی‌های اصفهان و مهدی قائدی از جمع آبی‌های تهرانی هستند. نورافکن پس‌از ورود به قطر گفت او و یارانش با قلب و رؤیایی بزرگ به‌دنبال راهیابی به المپیک توکیو هستند. اردوی تمرینی امیدها در قطر تا ۸ دی طول می‌کشد و در این تاریخ شاگردان استیلی به ایران برمی‌گردند تا پس از قدری استراحت و برگزاری مراسم بدرقه، به تایلند بروند که محل برگزاری مرحله نهایی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ است.

آمار فوق العاده سرخ‌های آنفیلد

پیروزی ۰-۱ لیورپول مقابل فلامینگو برزیل در فینال جام باشگاه‌های جهان، کارنامه درخشان این تیم انگلیسی در سال رو به پایان ۲۰۱۹ را کامل کرد. سرخ‌های آنفیلد به نخستین تیمی تبدیل شدند که در طول یک سال فاتح لیگ قهرمانان اروپا، قهرمان سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان شده‌اند. در دیدار رده‌بندی نیز مونتری مکزیک بعد از تساوی ۲-۲ با الهلال، این تیم عربستانی را در ضربات پنالتی شکست داد و سوم شد.