۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » دانش و فناوری » دولت » فناوری های نوین
  • شناسه : 15843
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
  • ارسال توسط :
شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت اینترنت  است و تضادی با اینترنت ندارد
شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت اینترنت  است و تضادی با اینترنت ندارد

شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت اینترنت است و تضادی با اینترنت ندارد

گوشی های چینی مدل‌ اس‌کی‌بی یا سی‌کی‌بی درراه بازارهای ایران.

محمد جواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت اختلال‌های اخیر اینترنت برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است یا خیر؟ افزود: شبکه ملی اطلاعات، زیرساخت اینترنت است و تضادی با اینترنت ندارد. این تصور که در اذهان شکل گرفته است که اگر شبکه ملی اطلاعات راه بیفتد، اینترنت مختل می‌شود از اساس تفکر اشتباهی است.
وی گفت: اختلال در دسترسی درباره یکی از نرم افزار‌های پیام‌رسان بود که نسخه وب آن دچار اختلالاتی شد و پیگیری‌هایی شرکت زیرساخت حاکی از این بود که برای مدیریت ترافیک خودشان، بخشی از آن (ترافیک) را روی سرور‌های خدمات ابری آمازون منتقل می‌کردند (می‌گذاشتند) که این سایت در خدمت‌رسانی به کاربران ایرانی برخی محدودیت‌ها را اعمال کرده بود و بعد از پیگیری‌ها موضوع حل شد.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه مسئله عمومی تحت عنوان اختلال در اینترنت وجود ندارد، افزود: شبکه در حال ارائه خدمت‌رسانی و سرویس دهی است و اختلال‌ها برطرف شده و مشکلی هم وجود ندارد.
آذری جهرمی در پاسخ به این پرسش که اخیراً گفته شده گوشی‌های صاایران چینی هستند و صحت و سقم این ماجرا گفت: من هم مثل شما دیدم، به هر حال اینکه ما تکنولوژی تولید گوشی را صفر تا صدی در کشور خودمان داشته باشیم و همه را روی پای خودمان بایستیم و خودمان تولید کنیم که در حال حاضر این توان را نداریم، بنابراین در ابتدای تولید این مسئله طبیعی است که با مدل‌هایی مثل اس‌کی‌بی یا سی‌کی‌بی شروع کنند و بعد به سایر مراحل برسند.
وی گفت: به صورت دقیق این ماجرا را نپرسیدم، اما دوستانی این تصاویر را برای من ارسال کرده بودند و مطلب را دیدم. ولی به نظرم این نکته منفی نیست. اینکه با یک کشور خارجی به تفاهم رسیده باشند که خط تولید محصولات آن را در کشور ایجاد، همین هم در گام نخست مثبت است و باید شکل بگیرد.