۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » انتخابات » جامعه » ریاست جمهوری » قزوین
  • شناسه : 23471
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
  • ارسال توسط :
سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است
سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است

سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است

استان‌های ما پتانسیل قوی‌ای برای پیشرفت دارند.

استان‌ها باید توسط نخبگان بومی اداره شوند+ فیلم

عبدالناصر همتی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «ایران سرای من» ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای استان قزوین، با اشاره به لزوم تغییر در ریل اقتصادی کشور و بازنگری در روش اداره جامعه افزود: شرایط کشور مطلوب نیست و اگر روشی که الان در بخش اقتصاد کشور ادامه دارد را بخواهیم ادامه دهیم ممکن است نتایج بدتری برای کشور رقم بخورد، چرا که معیشت، رفاه و آسایش مردم تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه به مراحل نامطلوبی رسیده است.

سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مشکل کشور این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده است و مسائل اقتصادی ما تحت تأثیر نگاه سیاسی است و به ویژه در استان‌ها باعث شده تا ما نتوانیم از ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنیم و نتوانیم ارتباط منطقی بین استان‌ها برای توسعه اقتصادی منطقه‌ای رقم بزنیم.

همتی با بیان اینکه متأسفانه نگرش اقتصادی میان مسئولان کشورمان کم است، گفت: در دنیا سیاست را در خدمت اقتصاد قرار داده اند و بر مبنای طراحی‌های اقتصادی برای بهبود زندگی مردم شان تلاش می‌کنند.

وی افزود: هر اقدامی که در کشور انجام می‌دهیم باید منفعتی برای جیب مردم داشته باشد و اگر قرار باشد سیاست‌هایی اتخاذ کنیم که در نهایت به فقر مردم منجر شود، توفیقی حاصل نکرده ایم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته به دلیل تخصص اقتصادی ام، تمام اقتصادی را زیرنظر داشتم و بنگاه‌های بزرگ از جمله بانک مرکزی را اداره کردم و امروز به همه مسائل و تنگنا‌های بین المللی و شاخص‌های اقتصادی اطلاع کامل دارم.

وی افزود: برای اینکه آخرین فرصت باقیمانده برای اصلاح اقتصادی و ریل گذاری کشور را از دست ندهیم، وارد عرصه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شدم.

همتی با تأکید بر اینکه من فقط ۴ سال می‌خواهم رئیس جمهور باشم، تصریح کرد: بسیاری از رؤسای جمهور ۴ سال اول، برای اینکه اصلاح اقتصادی انجام دهند و کشور را در مسیر درست قرار دهند، دست به محافظه کاری می‌زنند تا در ۴ سال دوم نیز رأی مردم را به دست بیاورند و بر همین اساس نمی‌توانند اصلاحات درست اقتصادی را رقم بزنند.

نداشتن راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه با مشکل جدی نداشتن راهبرد ملی، برای توسعه اقتصادی در استان‌ها رو به رو هستیم گفت: استان‌ها ویژگی‌های قومی، فرهنگی، آب و هوایی، نزدیکی به دریا و… دارند و چاره‌ای نداریم جز اینکه کلکسیونی از مشکلات به وجود آمده ناشی از نگاه متمرکز بر اداره کشور را به تدریج از صحنه اقتصاد کشور حذف کنیم.

همتی بیان داشت: تمرکز بیش از حد بر کلانشهر تهران باعث حاشیه نشینی و تخلیه روستا‌ها شده و اولویت اول ما این است که تصمیم‌های اقتصادی را بر تصمیم‌های سیاسی بر استان‌ها حاکم کنیم.

وی با بیان اینکه باید نگاه سیاسی به استان‌ها را برداریم و با نگاه اقتصادی به آن نگاه کنیم، افزود: وقتی با نگاه سیاسی به مسائل استان‌ها می‌نگریم، طبیعتاً مسائل را امنیتی می‌بینیم؛ یکی از معضلات استان‌های ما این است که از مرکز به آنها، سیاسی نگاه می‌کنیم و طبیعی است که راه حل‌های ارائه شده بیشتر با دید امنیتی و متمرکز و بر مبنای تصمیم‌های در مرکز قرار می‌گیرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه ویژگی‌های هر استان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: هر سه ماه یکبار در جلسه‌ای با نخبگان و افراد تعیین کننده در روند‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن استان دیدار کرده و به تدریج روند توسعه آن استان را زیرنظر خواهیم گرفت.

وی افزود: استان‌های ما پتانسیل قوی‌ای برای پیشرفت دارند.

همتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم باند‌هایی در تهران مراکز استان‌ها را اداره کنند، گفت: استان‌ها باید توسط خود مردم و نخبگان آن استان و بر مبنای شایسته سالاری اداره شوند.

وی افزود: بر مبنای یک راهبرد کلی و آمایش سرزمینی، توسعه متوازن استان‌ها رقم خواهد خورد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست جذب توریست در کشور ما ناکارآمد است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر که نرخ ارز افزایش پیدا کرده است، با ورود گردشگران خارجی به کشور، می‌توانیم اشتغالزایی را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه بیکاری، مشکل مشترک همه استانهاست، افزود: در بسیاری از استان‌های کشور، صنعت بوم گردی در حال توسعه است و سیستم بانکی و مالی نیز در خدمت توسعه این مکان‌ها قرار می‌گیرد.

همتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در طول ۱۰ سال اخیر به واسطه اعمال سیاست‌های تحریمی شدید، به طور متوسط سالیانه نیم درصد رشد داشته ایم، گفت: در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۵ درصد رشد کرده ایم و به دلیل بیکاری، سفره مردم کوچکتر شده است.

اتخاذ دو راهبرد اساسی برای توانمندسازی اقشار محروم

به گفته کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای توانمندسازی اقشار محروم استان ها، دو راهبرد اصلاح هدفمند و عادلانه کردن پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم و افزایش حداقل دستمزد در دستور کار دولت ما قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امسال باید حداقل قدرت خرید مردم به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد و از سوی دیگر با اعطای کارت‌های خرید، مشکلات میان مدت و بلند مدت مردم برطرف شده و قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا می‌کند.

همتی تصریح کرد: ما باید برای استفاده از جاده‌های ابریشم (چین) و کتان (هندوستان)، کوریدور شمال به جنوب و ایران به مدیترانه برای توسعه استان ها، ریل گذاری کرده و از این ۴ مسیر، بهره برداری کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یکی از راه‌های توانمندسازی استان‌ها را رسیدگی به بخش کشاورزی روستائیان دانست و گفت: عمده فعالیت روستائیان، کشاورزی است و با مشکل خرید تضمینی، سوای از قیمت تضمینی محصولات کشاورزی مواجه هستند.

همتی با بیان اینکه توسعه جدی روستا و اشتغال پایدار در دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد، افزود: باید خرید محصولات کشاورزی بر اساس قیمت روز، تضمین شود تا کشاورزان بتوانند به راحتی سم، کود و ادوات کشاورزی مود نیازشان را خریداری کنند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آزادی‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: جوان‌ها از زندگی روزمره شان احساس رضایت نمی‌کنند و عرصه برای جوان‌ها به شدت تنگ شده است و نباید مسئولان بیش از حد در زندگی اجتماعی مردم به ویژه جوان‌ها دخالت کنند.

وی افزود: زنان ما ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و باید هویت مستقل خودشان را داشته باشند.

همتی ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان کرونا در استان خاطرنشان کرد: پس از بر عهده گرفتن مسئولیتم در ریاست جمهوری، در اولین فرصت واکسیناسیون سریع و عادلانه را به اتمام خواهم رساند و شر این بلیه را از سر مردم کوتاه خواهم کرد.