۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » خدمات اجتماعی » رفاه » فرهنگ عمومی » قزوین
  • شناسه : 11851
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
  • ارسال توسط :
سپاه و بسیج مانند دوران  جنگ وارد میدان شده است
سپاه و بسیج مانند دوران  جنگ وارد میدان شده است

سپاه و بسیج مانند دوران جنگ وارد میدان شده است

به یاری خداوند بساط کرونا از کشور و جهان برچیده خواهد شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: بخشش و کمک به دیگران یک آموزه دینی و الهی است که ملت ایران با شرکت در رزمایش کمک مومنانه در این آزمون سربلند و موفق شده است.

رحله دوم رزمایش ملی مواسات و احسان همراه با اعزام ماشین‌های توزیع بسته ارزاق صبح روز جمعه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی، عیسی قبادی معاون اقتصادی، سیاوش طاهرخانی شهردار، محمد شفیعی فرماندار، مرتضی فرخی مدیر ستاد اجرایی حضرت امام در استان و علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که ملت ما اخلاص را با همدلی تمرین کرد و در این آزمون هم نمره قبولی گرفت و این انسانیت و گذشت و ایثار سرمایه دینی کشور است که ایران را از دیگران متمایز می‌کند.

وی تصریح کرد: آنچه ما شاهدش هستیم اینکه جمعیتی به نمایندگی از گروه‌های جامعه به اکسیر حیات بخش عاطفه‌ها عمل کردند و استان ما در این تمرین به خوبی درخشیده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: همان گونه که امام علی (ع) با حفر چاه، تأسیس نخلستان و کاشت نهال تلاش کرد تا رزق خدا را برای بندگان به جربان اندازد رزمایش مومنانه هم نوعی توزیع رزق و روزی میان نیازمندان است.

وی گفت: گاهی انسان‌هایی هستند که مال دارند اما رزق ندارد چون فقط نوکر مال بوده و آن را نگهداشته و نتوانسته‌اند آن را مصرف کنند و به دیگران ببخشند لذا رزمایش کمک مومنانه و مواسات نوعی تذکر به دیگران هم هست تا بخشش را فراموش نکنند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: پس از تاکید مقام معظم رهبری شاهد گسترده شدن سفره رزق و روزی برای بندگان خدا هستیم و با کمک همه گروه‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی بسیاری از محرومان از این سفره الهی در ماه مبارک رمضان بهره مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: البته مسلمان فقط به فکر کمک به فقط مسلمانان نیست و دغدغه همه مظلومان و گرسنگان را دارد لذا در ایثار و گذشت و کمک‌های مردمی هیچ حد و مرزی نیست و انفاق ما می‌تواند شامل حال همه نیازمندان جهان نیز شود.

امام جمعه قزوین با تشکر از همه گروه‌ها و ادارات و نهادهایی که در رزمایش کمک مومنانه و مواسات مشارکت داشتند گفت: سپاه و بسیج مانند دوران جنگ وارد میدان شده است و با بسیج مردمی و جهاد گونه یک نهضت ملی راه انداخته‌اند تا با دعوت مردم به انفاق و گذشت به افزایش فضای معنوی ماه رمضان هم کمک شود.

وی گفت: به یاری خداوند بساط کرونا از کشور و جهان برچیده خواهد شد اما سفره انفاق و همدلی مومنانه مردم ایران در کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت و با محور مساجد این کار انسانی تداوم دارد.

در ادامه ۲۳۱ دستگاه خودروی حامل ۱۰ هزار بسته معیشتی برای توزیع میان نیازمندان از مسجدالنبی به سمت محل‌های تعیین شده اعزام شد.