۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 11311
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۷:۴۳
  • ارسال توسط :
سپاه و بسیج شأنی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیست
سپاه و بسیج شأنی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیست

سپاه و بسیج شأنی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیست

پشتوانه دستور رهبر انقلاب صدها آیه قرآنی است

سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در جلسه رزمایش کمک مومنانه که صبح امروز با حضور امام جمعه شهر اقبالیه و فرماندار شهرستان قزوین برگزار شد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان اظهار کرد: با پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب، در پی انجام رزمایش بزرگی هستیم که در ماه مبارک رمضان خاطره خوش آن در اذهان بماند.

وی یاد آور شد: ویژگی های مختلفی را ایشان برای این رزمایش برشمردند اما رزمایش کمک مومنانه پیرامون همراهی و همدلی مردم باید صورت بگیرد و سختی و سنگینی که با این بیماری رخ داده در جامعه تبدیل به یک آسایش شود.

فرمانده سپاه استان قزوین بیان کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری بلافاصله سپاه پاسداران این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و وارد میدان شد. در همین راستا برای عملیاتی کردن این فرمان نیازمند قرارگاهی هستیم که همه اجزای تاثیرگذار را تجمیع و ظرفیت ها را شناسایی می کند و سبب هم افزایی آنها می شود.

وی افزود: اجرای این رزمایش از موازی کاری جلوگیری می کند و جهت و هدف را مشخص می نماید و تقسیم کار هم در همین فضا اتفاق می افتد که با یاری خداوند در استان ما ستادهای هماهنگی شکل گرفته و مسوولان کاملا پای کار بوده و اداره امور از طریق حمایت و همراهی ائمه جمعه همه بخش ها در حال انجام است.

مقام ارشد سپاه استان تصریح کرد: اهم برنامه ما در این رزمایش ایجاد موجی از همراهی مردمی است و حلاوت و شیرینی این امر خداپسندانه در همراهی همه جانبه مردم نهفته است.

وی اضافه کرد: اولین اقدم ما شناسایی افراد نیازمند اعم از افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و یا افرادی که بیماری به آنها آسیب رسانده است می باشد که تا این لحظه با استفاده از ظرفیت بسیج، ۴۴ هزار نفر شناسایی و رصد شده اند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: وقتی در خصوص آسیب به این عزیزان صحبت می کنیم به این معنی نیست که نیازمند یک بسته حمایتی هستند، متاسفانه حجم آسیب یک عدد بسیار بزرگی است. ما باید افراد خیر را هم شناسایی کنیم که بیش از ۱۰۰۰ نفر در این امر در استان اعلام آمادگی کرده اند.

این مقام مسوول گفت: رزمایش همدلی مومنانه ملاحظات ویژه ای دارد از جمله اینکه جایگاهی که این فرمان را صادر کرده، جایگاه بسیار بزرگی بوده و پشتوانه دستور رهبر انقلاب صدها آیه قرآنی است. لذا کار ما از لحاظ کمی و کیفی باید بزرگ باشد، در همین راستا توزیع بسته های معیشتی و خدمات دیگر در ماه مبارک‌ رمضان در سه مرحله بوده که با حفظ کرامت افراد اجرا می شود.

سردار شاهرخی مطرح کرد: در این رزمایش ما تنوع خدمت را نیز در نظر گرفته ایم، موضوع معیشت تنها دغدغه ما نیست، شناسایی مستاجرین و معتمدین و نیز ارتباط گرفتن با مالکین از برنامه هایی است که در نظر داریم تا به این واسطه مالکین تخفیفی قائل شوند یا اگر ممکن است اجاره بها را ببخشند و یا مهلت زمان بیشتری به مستاجرین بدهند.

مقام ارشد سپاه استان تصریح کرد: دولت هم در این موضوع تدابیر خوبی داشته از جمله مهلت بیشتری که بانک ها برای اقساط در نظر گرفته اند که همه این اقدامات سبب می شود یک آرامش عمیق در جامعه شکل بگیرد که یادآور نقش آفرینی و امیدآفرینی مردم در دوران جنگ تحمیلی است.

فرماده ارشد نظامی تاکید کرد: در سپاه و بسیج شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نیستیم، علت پذیرش بار این رزمایش توسط بسیج هم به این دلیل است که گستردگی بسیج را هیچ سازمان دیگری نداشته و ظرفیت این کار در بسیج وجود دارد.

سردار شاهرخی در خاتمه گفت: با همراهی کمیته امداد در پنج شنبه پیش رو تعداد ۳۰۰ دست جهیزیه به زوج های جوان اهدا خواهد شد که کار بزرگی است و سرآغاز رزمایش بزرگ کمک مومنانه در استان خواهد بود و امیدواریم در پایان این رزمایش لبخند رضایت را بر لب رهبر معظم انقلاب بیاوریم.