۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » درمان
  • شناسه : 24557
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۱۹
  • ارسال توسط :
سویه دلتا عامل اصلی شیوع دوباره کرونا در چین
سویه دلتا عامل اصلی شیوع دوباره کرونا در چین

سویه دلتا عامل اصلی شیوع دوباره کرونا در چین

مقامات چین افزایش ابتلا به کرونا در ۱۴ استان چین را به علت سویه دلتای می‌دانند.

به گزارش “وقایع خبری به نقل از “سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،چین شنبه تلاش کرد آنچه را وخیم‌ترین موج ابتلا به کووید ۱۹ در این کشور از چند ماه گذشته به نظر می‌رسد، مهار کند. مقامات چین این افزایش موارد ابتلا را به علت سویه دلتای کرونا می‌دانند که تا اکنون در ۱۴ استان چین دیده شده است.
در مجموع، چین ۳۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را در ماه ژوئیه ثبت کرده که تقریبا مشابه تعداد مبتلایان از ماه فوریه تا ژوئن است. ساکنان شهر‌هایی مانند نانکین (شرق) نزدیک شانگ‌های یا شهر گردشگری ژانگجیاجی در استان هونان (جنوب) بیش از دیگر شهر‌ها تحت تأثیر قرار گرفته اند.
سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت در کنفرانس خبری گفت: اصلی‌ترین سویه که در حال حاضر در گردش است، سویه دلتاست که به لحاظ پیشگیری و کنترل چالشی دشوارتر به شمار می‌آید.
۹ نفر از کارکنان مسئول نظافت کابین هواپیمایی که از روسیه می‌آمد، نخستین کسانی بودند که اوایل ماه در فرودگاه نانکین مبتلا شدند. این سویه به سرعت در دیگر مناطق کشور پخش شد.
یکی از مسئولان کمیسیون ملی بهداشت به خبرنگاران گفت سرعت انتشار این ویروس نه فقط با بالا بردن سرعت انتقال سویه بلکه با اوج فصل گردشگری در این کشور و افزایش تردد هوایی چینی‌ها مرتبط است.
مقامات نانکین به همه مراکز گردشگری و مراکز فرهنگی دستور دادند به علت افزایش انتقال ویروس در سطح ملی شنبه تعطیل باشند.
در حال حاضر صد‌ها هزار نفر در استان جیانگسو که نانکین مرکز آن است، در قرنطینه اند. این در حالی است که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهر تحت دو مرحله غربالگری قرار دارند.
براساس بیانیه رسمی، شهر گردشگری ژانگجیاجی در استان هونان که تعدادی از افراد با کرونای مثبت در آن در یک نمایش تئاتر شرکت کرده بودند، یک و نیم میلیون نفر از ساکنان خود را قرنطینه کرده است و روز جمعه همه جاذبه‌های گردشگری را به روی بازدیدکنندگان بست.
در حومه پکن، در منطقه چانگپینگ که دو بیمار مبتلا به کرونا در آن دیده شده اند، ۴۱ هزار نفر پنجشنبه در قرنطینه قرار گرفتند. این افراد نخستین موارد محلی ابتلا در پکن از شش ماه گذشته به شمار می‌آیند. بیش از ۲۰ میلیون نفر در پکن زندگی می‌کنند.
در ژانگجیاجی در استان هنان که اخیرا تحت تأثیر سیلاب‌های مرگبار قرار گرفت، کشف نخستین مورد ابتلا سبب شد تا روز شنبه کارزار انجام تست برای ۱۰ میلیون ساکن این شهر آغاز شود.
هر چند ویروس کرونا برای نخستین بار اوایل ۲۰۱۹ در ووهان در مرکز چین پدیدار شد، چین از آن پس با قرنطینه، به شکل گسترده‌ای شیوع کرونا را مهار کرده است. از بهار ۲۰۲۰ زندگی در چین تقریبا به حال عادی بازگشت و این کشور از آوریل سال گذشته فقط دو فوتی بر اثر کرونا ثبت کرده است.

عفونت با ویروس کرونا یا کووید-۱۹، برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در چین گزارش شد و به سرعت شیوع یافت و موارد ابتلا به آن افزایش یافت. با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی، موارد ابتلا به عفونت با ویروس کرونا در اکثر کشور‌های جهان مشاهده شد و به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی در مارس سال ۲۰۲۰ پاندمی (همه گیری) این ویروس را اعلام کرد.