۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 18255
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
  • ارسال توسط :
سن امید به زندگی در استان قزوین ۷۷ سال است
سن امید به زندگی در استان قزوین ۷۷ سال است

سن امید به زندگی در استان قزوین ۷۷ سال است

افزایش شاخص امید به زندگی نیازمند رعایت مسائل حوزه سلامت و بهداشتی است

وقایع خبری-منوچهر حبیبی صبح دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری قزوین گفت:شاخص امید به زندگی در استان قزوین ۷۷ سال است که باید برای ارتقا آن برنامه ریزی مناسبی از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارقزوین با بیان اینکه در سال گذشته شاهد فوت ۹۴ کودک ۱ تا ۵۹ ماه در استان قزوین بودیم افزود: افزایش شاخص امید به زندگی به شادابی و نشاط در جامعه کمک فراوانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: افزایش شاخص امید به زندگی نیازمند رعایت مسائل حوزه سلامت و بهداشتی است و این کار نیز از طریق فرهنگ سازی و آگاهی بخشی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد یک ارتباط دو سویه با مردم و ارائه آموزش‌های لازم بخش مهمی از کار است و می‌توان با اینکه فرآیند پیشگیری مقدم بر درمان را محقق کرد.

حبیبی با بیان اینکه ارتباط مناسبی بین حوزه سلامت و مردم وجود دارد، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم به این ارتباط خدشه وارد شود بلکه باید با عمق بخشی به این ارتباط یک ارتباط دو سویه مثبت و اثر بخش شکل بگیرد.

وی با اشاره به آمار ارائه شده در رابطه با فوت کودکان در قزوین اضافه کرد: این آمار نباید عادی تلقی شود و در برابر آن مسؤول هستیم. این کودکان در آینده می‌توانستند برای جامعه اثرگذاری ویژه ای داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه همه دستگاه‌های متولی باید با بازخوانی وظایف خود به سلامت همه افراد مخصوصاً کودکان کمک کنند، عنوان کرد: اقداماتی همچون ایمن سازی پارک‌ها و اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان از جمله این اقدامات است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قزوین قطب محصولات کشاورزی است و نیاز به آزمایشگاه تشخیص سموم دارد، ادامه داد: صدور گواهی سلامت برای محصولات تولیدی در قزوین یک نیاز ضروری است.