۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آموزش و پرورش » قزوین
  • شناسه : 7101
  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۲
  • ارسال توسط :
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محصول کار پژوهشگران است
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محصول کار پژوهشگران است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محصول کار پژوهشگران است

در افق چشم انداز حداقل نیم درصد و حداکثر یک درصد بودجه آموزش و پرورش به پژوهش اختصاص می یابد

کریمی رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش قزوین که در سالن کوثر قزوین برگزارشد ، با اشاره به ابلاغ آیین نامه راه اندازی تشکل معلمان پژوهنده افزود: معلمان پژوهنده با راه اندازی این تشکل، مسایل آموزشی را بررسی و راهکار حل آن‌ها را ارایه می‌کنند.

کریمی افزود: تقویت پژوهش در مدارس، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی و حمایت‌های مادی از معلمان پژوهنده از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است. رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول سال‌های اخیر ۵۰ هزار پژوهش در وزارت آموزش و پرورش  و ۵۰۰ هزار گزارش اقدام پژوهی تولید شده است.

کریمی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محصول کار پژوهشگران است.   رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت : ۴۲ هزار معلم پژوهنده گزارشهای اقدام پژوهی خود را که منجر به حل و رفع مشکلات تدریس می شد در بیست و دومین دوره معلم پژوهنده ارائه کردند که ۱۳ نفر بعنوان پژوهشگر برتر معرفی شدند. 
کریمی اضافه کرد : در افق چشم انداز قرار هست که از فعالیتهای پژوهشی معلمان حمایت و فرصتهای مطالعاتی و علمی برای آنان فراهم شود و همچنین آیین نامه های خاصی برای عقد قرارداد های پژوهشی با معلمان تدوین شود .
کریمی ارتقا کیفیت پژوهش سراهای دانش آموزی و تاسیس مدارس پژوهنده را از دیگر برنامه های آتی وزارت آموزش و پرورش نام برد و اضافه کرد : در افق چشم انداز حداقل نیم درصد و حداکثر یک درصد بودجه آموزش و پرورش به پژوهش اختصاص می یابد .

خیرالله رحمانی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هم در این مراسم گفت : در دین مبین اسلام توجه به تحقیق و پژوهش جدی گرفته شده و حتی پذیرش دین با تفکر و تعمق و تدبر توصیه شده و در فرهنگ ملی هم جستجو و تحقیق جایگاه خاصی دارد.

وی افزود: ایجاد نشاط تربیتی در مدارس از شعارهای آموزش و پرورش بود و در کنار آن با پژوهشی کردن فضای مدرسه می‌توان به هدایت دانش آموزان در مسیر تحقیق امیدوار شد.مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: دانش آموز باید جستجوگر باشد و کمک کنیم محیط یادگیری از یکنواختی و زمختی کنونی خارج شود و به سمت پویایی برود.

وی اظهار داشت: در استان مصمم هستیم به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا محیط مدرسه و کلاس درس به فضایی توأم با کندوکاو و پرسشگری تبدیل کنیم تا دانش آموز فقط حافظ درس و مشق و معلم متکلم وحده نباشد.

رحمانی گفت: در استان ۱۶ هزار معلم فرهنگی در استان داریم و در پژوهش هر سال برترین کشور هستیم.

در پایان این مراسم از کبری درویش پیشه ، به عنوان پژوهشگر و مولف برگزیده ، احمد یوسفی نژاد ، محمود نبی لو ،ناهید ابراهیمی ، سحرکشتکار ، مسعودقورچی بیگی ،محسن خوینیی به عنوان پژوهشگران برتر ؛ محمدجواد نوروزی نیا ،حمید میرزایی ومجید بهتویی به عنوان دارندگان پایان نامه برگزیده و علی قدسی ، مبیناشیرخانی ، دینا نوروزی ، مهشید کشتکار و طاهره برخورداری به عنوان دانش آموزان پژوهشگر برگزیده تقدیرشد .