۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 32161
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
  • ارسال توسط :
سنت حسنه وقف  بخشی از نیازهای جامعه را برطرف می کند
سنت حسنه وقف  بخشی از نیازهای جامعه را برطرف می کند

سنت حسنه وقف بخشی از نیازهای جامعه را برطرف می کند

طرح تبدیل به احسن اراضی موقوفه که با پیگیری نمایندگان مجلس در استان عملیاتی شد.

به مناسبت دهه وقف برنامه های متنوعی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین پیش بینی شده است که بخشی از آن به اجرا در آمده و بخشی دیگر نیز در این دهه انجام خواهد شد که برگزاری همایش ” همه واقف باشیم” ازمهم ترین برنامه های این دهه است که در امامزاده حسین (ع) و در دهم مهرماه برگزار خواهد شد .

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی که به مناسبت دهه وقف با خبرنگاران نشست خبری را برگزار کرده بود ؛با بیان خبر فوق افزود: سنت حسنه وقف به عنوان صدقه جاریه همچنان توانسته بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کند اما متاسفانه گاهی اوقات با جوسازی غیر واقعی  از سوی عده ای خاص به این عرصه دینی آسیب وارد می شود .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به این مهم که این نهاد حامی مردم جامعه است ؛ تصریح کرد: آماده سرمایه گذاری در طرح های اقتصادی و راه اندازی «اولین مرکز نوآوری کشاورزی» در قزوین هستیم.

وی تاکید کرد: در دوره جدید با شناسایی عرصه های جدید تلاش کرده ایم به نیازهای روزمره مردم و جامعه پاسخ دهیم که در این راستا از سوی سازمان اوقاف کشور سرمایه گذاری در عرصه های آبزیان،کشاورزی، دامپروری، تولید موتورسیکلت، امور مخابراتی، فنآوری نوین و امور دانش بنیان دنبال می شود که در استان نیز در طرح های اقتصادی مشارکت خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در حوزه امور دانش بنیان آماده سرمایه گذاری هستیم و در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام آمادگی کردیم در راه اندازی «اولین مرکز نوآوری کشاورزی» در قزوین مشارکت کنیم.

وی بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن دو طرح بزرگ و مهم را در ۳ هزار هکتار زمین عملیاتی خواهیم کرد که ساخت واحدهای مسکونی ویلایی و آپارتمانی در دستور کار قرار می گیرد. در اجرای این طرح که امیدواریم تا پایان سال وارد فاز عملیاتی شود آمادگی داریم تعاونی های مسکن را نیز از خدمات اوقاف در این زمینه برخوردار کنیم.

این مقام مسوول درباره طرح تبدیل به احسن اراضی موقوفه در استان قزوین به خبرنگاران در این نشست خبری گفت: طرح تبدیل به احسن اراضی موقوفه که با پیگیری نمایندگان مجلس در استان عملیاتی شد اعلام آمادگی کردیم تا همکاری بسیار خوبی با مردم داشته باشیم و تخفیف ویژه قائل شدیم تا متقاضیان بتوانند وضعیت خود را مشخص کنند و تعیین تکلیف شود اما متاسفانه استقبالی نشده است.

وی در پایان تصریح کرد : در اراضی موقوفه بیدستان و خاکعلی حاضریم با حقوق مکتسبه نسبت به تبدیل به احسن اراضی و املاک مردم اقدام کنیم و در این راستا ۴ سال زمان دادیم و برای عده ای که مددجوی نهادها بودند و نیز کسانی که توان مالی نداشتند به صورت رایگان محاسبه کردیم و برای عده دیگر حاضر شدیم ۲۰ درصد قیمت کارشناسی روز را بعنوان حق تملک اعیان محاسبه کنیم و در بخشی ۶۰ درصد قیمت زمین را تخفیف دادیم اما برخی افراد و رسانه های زرد کارشکنی کردند تا مردم مشارکت نکنند.