۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » رادیو و تلویزیون » رسانه ها
  • شناسه : 5083
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۰۱
  • ارسال توسط :
سلمان فارسی شخصیتی استثنائی در تاریخ
سلمان فارسی شخصیتی استثنائی در تاریخ

سلمان فارسی شخصیتی استثنائی در تاریخ

سلمان ، اندیشمند فعال ایرانی در جست و جوی حقیقت بود که در نهایت به آن رسید.

بازسازی شخصیت سلمان در عصر امروز نیز نمادی از هدایت بشر به سوی حقیقت و فراهم‌کننده زمینه برای جذب تشنگان حقیقت و در نهایت ظهور حضرت حجت باشد.

دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در بازدید سه ساعته از مراحل پیش تولید و کارگاه‌های سریال «سلمان فارسی» گفت: سال‌ها قبل، آقای میرباقری در پشت صحنه سریال « مختارنامه »، بخشهایی از فیلمنامه سریال سلمان را برای من بازگو کرد و افسوس خوردم که چرا با این همه پژوهش، سریال ساخته نمی‌شود.

وی ابراز خرسندی کرد بعد از وقفه پیش آمده به علت مشکلات مدیریتی، ساخت این سریال با لطف خدا و همت دوستان در این دوره با قدرت آغاز شده است.

رئیس رسانه ملی، سلمان فارسی را شخصیتی استثنائی در تاریخ خواند و گفت: عبور او از تمام سطوح فکری و عقیدتی و رسیدنش به ساحل آرامش پیامبر و اسلام، حجتی بر کامل بودن این دین است.

وی ابراز امیدواری کرد: بازسازی شخصیت سلمان در عصر امروز نیز نمادی از هدایت بشر به سوی حقیقت و فراهم‌کننده زمینه برای جذب تشنگان حقیقت و در نهایت ظهور حضرت حجت باشد.

دکتر علی عسکری گفت: امروزه اگر بخواهیم سیره رسول اکرم و امیرالمومنین را نشان بدهیم، زیباترین نحوه پرداخت به سیره و اعمال آن بزرگواران، پرداخت شخصیت سلمان است، چون سلمان به قدری به آن دو عزیز، نزدیک بود که آئینه آنان در سبک زندگی اسلامی‌به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به گنجاندن واقعه غدیر در سریال سلمان گفت: سلمان، اندیشمند فعال ایرانی بود و در جست و جوی حقیقت بود که در نهایت به آن رسید. ان شاءالله این سریال هم بتواند به جستجوگران حقیقت کمک کند.

در ادامه، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی هم با تشکر از حمایت‌های رئیس سازمان، این حمایت‌ها را پشتوانه اساسی ساخت سریال سلمان دانست.

میرباقری با بیان اینکه در یک دهه اخیر به علت مشکلات متعدد برای ساخت سریال‌های الف ویژه، دچار مشکل بودیم، گفت: این دست سریال ها، قله سریال سازی هستند که حرکت آن‌ها نشانه سلامت صنعت سریال سازی ماست.

وی با اشاره به اینکه ساخت سریال «سلمان فارسی» با وجود همه مشکلات مالی با حمایت جدی دکتر علی عسکری به راه افتاد، نوید داد:این سریال از نظر پیش تولید از همه سریال‌های الف ویژه‌ای که تاکنون ساخته شده، کامل‌تر است.وی ابراز امیدواری کرد: ساخت سریال با شتاب جلو برود تا تراز خوبی برای سریال سازی الف ویژه باشد.

داوود میرباقری، کارگردان و نویسنده سریال «سلمان فارسی» هم با اشاره به جایگاه رفیع سلمان، این سریال را پروژه‌ای بسیار راهبردی و مهم برای ترویج نگاه و تفکر مذهبی نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی دقیق و دغدغه مند، بتوانیم منطق مستحکم خودمان را به صورت درماتیزه و جذاب برای بخشی از جهان با قدرت منتقل کنیم.

وی تاکید کرد کار خیلی سنگین است، اما ان شاءالله با استمرار حمایت‌ها امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.