۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان » نظام سلامت
  • شناسه : 18876
  • ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
  • ارسال توسط :
سلامت مردم اولویت تمام نظام است
سلامت مردم اولویت تمام نظام است

سلامت مردم اولویت تمام نظام است

تا این لحظه هیچ نوع واکسنی از جمله فایزر به کشور وارد نشده است .

وقایع خبری– رئیس جمعیت هلال احمر: اینکه گفته می‌شود جمعیت هلال احمر واکسن نوع فایزر را آورده است در حد صحبت بود و بحث واردات واکسن در همان مراحل اولیه منتفی شد.

کریم همتی گفت: در بحث وارد کردن واکسن فایزر چند ماه پیش ایرانیان مقیم آمریکا پیشنهادی دادند که آمادگی دارند مقداری واکسن فایزر به کشورمان اهدا کنند.
وی افزود: این پشنهادی بود که در حال بررسی موضوع بودیم و مثل همه موارد کار به کُندی پیش رفت و با توجه به بدعهدی آمریکایی‌ها که در سری‌های قبلی کمک‌های بین المللی داشتند و با توجه به مرگ و میری که در خود کشور آمریکا وجود داشت، ما هم خیلی تمایلی به پیگیری موضوع نداشتیم.
همتی گفت: مقام معظم رهبری هم تاکید کردند که واردات واکسن آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور ممنوع است؛ چون اگر قرار است اتفاق مثبتی بیفتد آمریکا نباید روزی چند هزار تا مرگ و میر داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود جمعیت هلال احمر واکسن را آورده و توزیع کرده است از جمله واکسن نوع فایزر در حد صحبت بود، اما جلو نرفت و بحث واردات واکسن در همان مراحل اولیه منتفی شد.
همتی افزود: انتظاری که مردم شریف ما از جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت دارند، این است که واکسن در دسترس قرار بگیرد و دنیا هم فقط انگلیس و آمریکا و فرانسه نیست بلکه کشور‌های معتبری نظیر چین، هند، روسیه و حتی کشور‌های آمریکای لاتین مثل کوبا در این زمینه اقدامات خوب و موثری انجام داده اند.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: همه تلاش‌های ما در چارچوب‌هایی است که ستاد مرکزی مقابله با کرونا، رئیس جمهور و وزیر بهداشت اقدام می‌کنند و هر واکسنی هم قرار باشد از هر جای دنیا بیایید هم در مبدا و هم در لحظه ورود به کشور مورد آزمایش سازمان غذا و دارو قرار خواهد گرفت.
وی افزود: تمام رایزنی‌ها توسط وزارت بهداشت و هلال احمر از سایر مبادی، غیر از این چند کشوری که حضرت آقا ممنوع کردند، در حال انجام است تا بتوانیم خبر‌های خوبی در این زمینه به اطلاع هموطنان برسانیم.
وی با اشاره به شایعه واردات واکسن گفت: تا این لحظه هیچ نوع واکسنی از جمله فایزر به کشور وارد نشده است و همزمان با پیگیری واردات واکسن از سایر مبادی بحث ساخت واکسن ایرانی هم مراحل خوبی را طی می‌کند و به امید خدا در اردیبهشت و خرداد شاهد تولید انبوه واکسن خواهیم بود.
آقای همتی در پایان گفت: در کنار هموطنان هستیم و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد، چون سلامت مردم اولویت تمام نظام است.