۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ورزش ایران » ورزش جهان
  • شناسه : 6571
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۸:۴۷
  • ارسال توسط :
سقوط یک پله‌ای لیگ فوتبال ایران در آسیا
سقوط یک پله‌ای لیگ فوتبال ایران در آسیا

سقوط یک پله‌ای لیگ فوتبال ایران در آسیا

چند خبر ورزشی از ایران و جهان

فغانی برترین داور آسیا در سال ۲۰۱۹

فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال (فیفا) با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی برترین‌های فوتبال جهان را در بخش‌های مختلف از جمله داوری اعلام کرد. براین اساس علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال ایران در رده دوازدهم برترین داوران سال جهان و صدر آسیا قرار گرفت. دمیر اسکومینا از اسلوونی که فینال لیگ قهرمانان بین لیورپول و تاتنهام را در این سال قضاوت کرد، با فاصله کم نسبت به فلیکس بریش آلمانی در جایگاه نخست قرار گرفت و بیورن کوئیپرس از هلند هم در جایگاه سوم ایستاد.

سقوط یک پله‌ای لیگ فوتبال ایران در آسیا

لیگ برتر فوتبال ایران به سبب نتایج ناامیدکننده‌ای که تیم‌های کشورمان در مسابقات سال‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده‌اند، یک پله در جدول رده‌بندی لیگ‌های شاخص آسیا تنزل کرد. ایران که پیش‌تر در رده‌بندی غرب آسیا در جایگاه دوم قرار داشت، اینک در جای سوم قرار دارد و لیگ‌های قطر وعربستان اول و دوم هستند. در مجموع دو قسمت شرق و غرب قاره پیشتازی با لیگ چین است.

آلکساندر نوری دستیار کلینزمن شد

بعد ازعزل آنته کوویچ از سرمربیگری هرتابرلین، مدیریت باشگاه از یورگن کلینزمن سرمربی سابق تیم ملی آلمان و عضو هیأت رئیسه این باشگاه خواست هدایت این تیم را تا پایان فصل بپذیرد و کاپیتان محبوب و پرآوازه سابق آلمان نیزاین خواسته را پذیرفت. کلینزمن پس از آن،‌ آلکساندر نوری مربی ایرانی- آلمانی را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد. نوری که در گذشته در بوندس‌لیگا به عنوان دستیار و سرمربی کار کرده بود،‌ پس از اخراج از تیم اینگول‌اشتات،‌ فعالیتی نداشت. مارسل براون، گزارشگر روزنامه بیلد در توئیتی عنوان کرد به چه دلیل کلینزی دست همکاری به سوی یک مربی ایرانی دراز کرده و نوشت: «نوری در امریکا مدرسه فوتبال دارد و از سال‌ها قبل دراین کشور با کلینزمن آشنا بوده. مربی ایرانی با فدراسیون امریکا که چندین سال کلینزمن برایش به عنوان سرمربی فعالیت کرد، کار کرده. به همین خاطر شناخت کافی از نوری داشت و وی را به عنوان دستیار شماره یک برگزید.»

ترابی: مشکل‌گلزنی را کتمان نمی‌کنیم

تیم فوتبال پرسپولیس روز سه‌شنبه موفق شد با تک گل مهدی ترابی نفت آبادان را در جام حذفی شکست دهد تا پرسپولیس به جمع ۸ تیم نهایی جام حذفی راه یابد. مهدی ترابی، هافبک گلزن سرخ‌ها درباره آخرین وضعیت تیم اظهار داشت: «ما به این برد نیاز داشتیم و خدا را شکر وضعیت تیم خیلی بهتر است. باید در بازی‌های بعدی لیگ همه امتیازات را جمع کنیم و دوباره به صدر نزدیک شویم. یک مقدار مشکل گلزنی داریم و این را نمی‌توان رد کرد. همه بازیکنان تلاش خودشان را می‌کنند اما در زدن ضربات آخر کم دقت بوده‌ایم و باید تمرکزمان را هنگام زدن شوت‌ها بالاتر ببریم.»

استراماچونی: شرایط پیشرفت کردن خیلی سخت است

روزنامه توتواسپورت ایتالیا مصاحبه‌ای با آندره‌آ استراماچونی انجام داده است. سرمربی ایتالیایی استقلال در بخشی از مصاحبه‌اش، صحبت‌هایی درخصوص وضعیتش در این تیم مطرح کرده که قابل تأمل است:«نمی‌توانم و نمی‌خواهم درباره شرایط باشگاه استقلال صحبت کنم. فقط می‌توانم بگویم دراین شرایط پیشرفت کردن خیلی سخت است. مطمئنم بزودی درباره آینده‌مان در باشگاه چیزهای زیادی خواهیم فهمید.» استراماچونی که سابقه مربیگری در اسپارتاپراگ را دارد، درباره بازی دیشب (چهارشنبه) اینتر که پیش‌تر هدایت آن را هم برعهده داشته برابر اسلاویاپراگ، دیگر تیمی از جمهوری چک، گفت:«فکر می‌کنم بازی نزدیکی خواهد بود. تیم‌های چک خصوصاً اسلاویاپراگ تیم‌های فیزیکی هستند و علاقه به نبرد تن به تن دارند و این کار را برای تیم هایی که تلاش می‌کنند دریبل بزنند، سخت می‌کند. اینتر بازی سختی دارد و کونته به خوبی این موضوع را می‌داند.» او درباره روملو لوکاکو مهاجم اینتر هم صحبت کرد:‌«لوکاکو بازیکن خوبی است و اینکه تاکنون در لیگ قهرمانان گلزنی نکرده هم اتفاقی است و مطمئنم او توانایی و ارزش خود را نشان می‌دهد چرا که مهاجم درجه یکی است.»

 نامه فیفا به استقلال: پول پروپئیچ شنبه پرداخت می‌شود

روز گذشته ایمیلی از سوی فیفا به باشگاه استقلال ارسال و طی آن اعلام شد که فیفا درصدد است تا ۳۰ نوامبر(۹ آذر) مطالبات پروپئیچ را پرداخت کند و خواهان تأیید نهایی این موضوع از سمت باشگاه شد. موضوعی که طبیعتاً با تأیید باشگاه استقلال همراه شد. از سویی مسئولان باشگاه استقلال در تلاش هستند که پیرو مذاکرات شفاهی صورت گرفته، طلب رابسون جانواریو را هم از طریق مطالبات خود از فیفا پرداخت کنند.