۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 20823
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
  • ارسال توسط :
سفر نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع شد
سفر نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع شد

سفر نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع شد

اگر کسانی اصرار یا اضطرار برای سفر دارند، حتما شیوه نامه‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند.

رئیس جمهور گفت: سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی در ایام نوروز ممنوع است و خواهش می‌کنم که همه به آن توجه کنند.

به گزارش “وقایع خبری” ، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به جنب و جوش همیشگی مردم در شب عید گفت: فعالیت‌ها همیشه در شب عید بیشتر می‌شود؛ این‌ها باعث می‌شود مردم تردد بیشتری در خیابان و بازار داشته باشند و این یک علامت هشداردهنده است.
آقای روحانی ادامه داد: ماه فروردین هم به ویژه در دو هفته اول شرایط متفاوتی دارد؛ در آن پانزده روز فروردین تردد و رفت و آمد‌های خانوادگی و سفر زیاد می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به این که ما می‌دانیم برای مردم سخت است که چند سال نوروز متفاوتی داشته اند، افزود: سال ۹۸ به دلیل سیل نتوانستند مسافرت بروند، سال ۹۹ به دلیل کرونا نتوانستند سفر بروند و امسال هم در نوروز ۱۴۰۰ همان شرایط برقرار است.
آقای روحانی با تاکید بر این که اگر خواهشی برای رعایت بیشتر دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد به خاطر سلامتی مردم است گفت: این‌ها ممکن است برای مردم و کسبه سخت باشد؛ اما نرفتن سفر حتما بهتر از رفتن به سفر است.
رئیس جمهور ادامه داد: اگر کسانی اصرار یا اضطرار برای سفر دارند، حتما شیوه نامه‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند. شل شدن دستورالعمل‌ها واقعا خطرناک است و ما با موج چهارم کرونا مواجه می‌شویم و این موج برای ما، اقتصاد، فرهنگ و زندگی اجتماعی و از همه مهمتر برای سلامتی ما بسیار حائز اهمیت است.
آقای روحانی با اشاره به این که نمی‌توانیم به مردم بگوییم شب عید خرید نکنید، گفت: در تردد‌هایی که برای شب عید انجام می‌شود؛ دستورالعمل‌ها را رعایت بکنند؛ ممکن است جایی جنس ۵ درصد هم ارزان‌تر باشد، اما نمی‌ارزد. خرید اینترنتی هم تا جایی که امکان دارد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
رئیس جمهور همچنین اعلام کرد: امروز مصوب کردیم که در ایام عید سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و همه نیرو‌ها از جمله نیروی انتظامی به قوانین و مقرراتی که وضع شده حتما عمل می‌کنند.

دکتر روحانی با اشاره به این که بار روانی خاصی روی دوش مردم است، گفت: خانه نشینی ها، خستگی‌ها و آثار روانی هست و یک سال است که برخی کسب و کار‌ها به صورت کامل تعطیل شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.