۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 23297
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
  • ارسال توسط :
سفر بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد ممنوع شد
سفر بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد ممنوع شد

سفر بین استانی در تعطیلات نیمه خرداد ممنوع شد

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر‌های بین استانی در ایام تعطیلات نیمه خرداد تا پایان این تعطیلات ممنوع است.

وقایع خبری- روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شیوع موج چهارم کرونا در کشور افزود: این موج مشکلات فراوانی در استان های مختلف کشور به وجود آورد اما تلاش مدافعان سلامت و یاران شان در سراسر کشور منجر شد تا سریع تر از این پیک عبور کنیم.
رئیس جمهور اضافه کرد: موتاسیون های دیگری هم وجود دارد، اخیرا نوع هندی این ویروس در برخی از مناطق کشور مردم را مبتلا کرده است لذا باید تلاش کنیم که این موتاسیون جدید به یکی دو استان جنوبی منحصر شود و به نقاط شمالی و مرکزی کشور سرایت نکند.
وی به تعطیلات نیمه خرداد ماه اشاره کرد و گفت: از مردم خواهش می کنیم تا سفرهای بین استانی انجام ندهند و این چند روز را هم تحمل کنند تا ما به خوبی از خرداد ماه و ایام انتخابات عبور کنیم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفتیم تا از روز چهارشنبه تا دوشنبه سفرهای بین استانی ممنوع شود.

روحانی گفت: قبلا خیلی نگران ایام تبلیغات کاندیداهای انتخابات بودیم اما پس از مشخص شدن نامزدها مقداری از این نگرانی ها کاهش یافته است ، شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود اما در عین حال باید دستورالعمل های بهداشتی مراعات شود و صدا و سیما نیز کمک خواهد کرد تا تبلیغات عمدتا از طریق رسانه ملی و فضای مجازی انجام گیرد.
رئیس جمهور روند واکسیناسیون در کشور را بسیار خوب دانست و افزود:‌ کار بسیار خوب و دقیقی آغاز شده است ، تلاش شد تا واکسن مورد نیاز را از کشورهای مختلف و کواکس تهیه کنیم؛ بیش از ۵ میلیون واکسن در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته که از این تعداد بیش از ۳ میلیون دوز تزریق شده و بقیه نیز در حال تزریق است.
روحانی گفت: تلاش ما تهیه هرچه سریع تر واکسن بود اما در عین حال بخش خصوصی نیز خواستار آزادی عملکرد برای واردات واکسن به کشور بودند در عین حال عده ای برای واکسیناسیون کارگران خود درخواست تهیه واکسن از خارج داشتند، ما اجازه دادیم تا بخش خصوصی نیز در صورت اخذ صلاحیت از وزارت بهداشت اقدام به تهیه واکسن کند اما متاسفانه تاکنون خیلی موفق نبوده اند و نشان داده شد که آن قدر که در کشورهای مختلف تبلیغ می شد، واکسن فراوان نیست که هر کسی از هر جایی بتواند آن را تهیه کند.

رئیس جمهور افزود: شرکت های تولیدکننده واکسن نیز مقید هستند تا مکاتباتی با وزارت بهداشت رسمی کشورها داشته باشند، البته اجازه وارد کردن واکسن به بخش خصوصی داده شده است ولی عملا خیلی موفق نبوده اند، وزارت بهداشت و بخش خصوصی تلاش خود را برای خرید واکسن انجام می دهند، ما هر چقدر که بتوانیم از خارج از کشور واکسن خریداری کرده و در اختیار مردم قرار می دهیم.
روحانی گفت: واکسیناسیون در کشور طبق برنامه و مجانی انجام می گیرد، مردم نباید پولی برای واکسن پرداخت کنند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم از اواخر خرداد واکسن داخلی به بازار وارد شود و واکسیناسیون انجام گیرد، دست ما باز خواهد بود و شرایط بهتری در تیرماه خواهیم داشت.