۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ریاست جمهوری » سیاست
  • شناسه : 36790
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۳۶
  • ارسال توسط :
سفر به سه کشور آفریقایی با سفر به کنیا آغاز می‌شود
سفر به سه کشور آفریقایی با سفر به کنیا آغاز می‌شود

سفر به سه کشور آفریقایی با سفر به کنیا آغاز می‌شود

سفر آیت‌الله رئیسی به سه کشور آفریقایی که قرار بود روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شود، امروز (چهارشنبه) با سفر به کنیا آغاز می‌شود. این خبر را وزارت امور خارجه کنیا طی بیانیه‌ای اعلام و دلیل این تعویق را نهایی شدن تفاهمنامه‌های کلیدی عنوان کرد که قرار است میان دو کشور امضا شود.به گفته وزارت امور […]

سفر آیت‌الله رئیسی به سه کشور آفریقایی که قرار بود روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شود، امروز (چهارشنبه) با سفر به کنیا آغاز می‌شود. این خبر را وزارت امور خارجه کنیا طی بیانیه‌ای اعلام و دلیل این تعویق را نهایی شدن تفاهمنامه‌های کلیدی عنوان کرد که قرار است میان دو کشور امضا شود.
به گفته وزارت امور خارجه کنیا، برنامه سفر رئیس جمهور ایران به منظور نهایی شدن تفاهمنامه‌های کلیدی برای توسعه روابط میان دو کشور مورد بازنگری قرار گرفت و اکنون قرار است ابراهیم رئیسی امروز چهارشنبه (امروز) وارد این کشور شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که اکنون برنامه رئیس‌ جمهور کنیا نیز مورد بازبینی قرار گرفته است تا امکان نهایی‌سازی تفاهمنامه‌هایی که برای پیشبرد روابط از اهمیت کلیدی برخوردارند، فراهم شود. وزارت امور خارجه کنیا همچنین اعلام کرد که ویلیام روتو، رئیس جمهور این کشور ساعت ۷ صبح چهارشنبه به وقت محلی، میزبان آیت‌الله ابراهیم رئیسی خواهد بود و با هیأت همراه وی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه کنیا، رئیس جمهور ایران پیش از سفر به سایر کشورهای آفریقایی قرار است تاج گلی را بر سر مزار مزی جومو کنیاتا، اولین رئیس جمهور کنیا پس از استقلال این کشور قرار دهد.

گفتنی است سفر آیت‌الله رئیسی به آفریقا، به دعوت رسمی رؤسای جمهور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه و به منظور تقویت روابط و گسترش همکاری‌ها با این کشورها  انجام می‌شود.