۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 13575
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۸:۳۳
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا
سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی  قزوین متوقف نشده است
سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی  قزوین متوقف نشده است

سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین متوقف نشده است

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر طی هفت سال اخیر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین صاحب شغل شده‌اند که نشان از کارآمدی دولت تدبیر و امید در حوزه جذب سرمایه گذار ، رونق تولید و حمایت از صنعت و اشتغال دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: ۳۴ درصد اشتغال موجود در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین مربوط به دولت تدبیر و امید بوده و این در حالی است که این دولت طی این سال ها با مشکلات زیادی همچون تشدید تحریم های ظالمانه دشمن، کاهش قیمت و فروش نفت روبرو بوده است.

حمیدرضا خانپور با بیان اینکه اشتغالزایی در شهرک های صنعتی محصول سرمایه گذاری دولت در زمینه آماده سازی اراضی صنعتی  و ایجاد زیرساخت و امکانات و واگذاری آنها به سرمایه گذاران است، ادامه داد: از ابتدای کار دولت تدبیر و امید تاکنون ۶۲۹ سرمایه گذار برای ساخت واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده اند که میزان اشتغال پیش بینی شده آنان ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

این مسوول گفت: در این مدت همچنین شاهد ساخت، بهره برداری و راه اندازی ۳۸۸ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین و اشتغالزایی به شکل مستقیم برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر بوده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۱۶۰۰ سرمایه گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده اند و با شرکت شهرک های صنعتی استان قرارداد منعقد کرده اند،افزود: از این تعداد تاکنون ۹۴۵ قرارداد منجر به بهره برداری شده که اشتغالزایی آنها در مجموع ۳۰ هزار نفر بوده است.

این مسوول گفت: با تکمیل و بهره برداری از سایر طرح های در دست ساخت (قراردادهای باقی مانده سرمایه گذاری) میزان اشتغالزایی مستقیم در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به ۵۲ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

خانپور با بیان اینکه با وجود تحریم های ظالمانه دشمن، شیوع ویروس منحوس کرونا و تنگناهای اقتصادی به لطف ایجاد زیرساخت های مناسب از سوی دولت طی سال های اخیر برای جذب سرمایه گذار، سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین متوقف نشده بلکه در سال جهش تولید شاهد رشد جذب سرمایه گذار نیز هستیم،افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ سرمایه گذار به طور قطعی در شهرک های صنعتی استان جذب شده اند که میزان اشتغال پیش بینی شده آنها ۱۸۰۰ نفر است.

وی یادآور شد: در مدت مشابه سال قبل ۲۹ سرمایه گذار با ۱۷۰۰ اشتغال پیش بینی شده در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین جذب شده بودند.

این مسوول گفت: در سال جهش تولید همه سعی و تلاش خود را برای تقویت جذب سرمایه گذار و همچنین احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به کار گرفته ایم.