۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 26849
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
  • ارسال توسط :
سرقت تجهیزات مخابراتی در استان قزوین نگران کننده است
سرقت تجهیزات مخابراتی در استان قزوین نگران کننده است

سرقت تجهیزات مخابراتی در استان قزوین نگران کننده است

بیش از 26 درصد درآمدهای شرکت مخابرات جهت تامین و تجهیز زیرساختها هزینه می شود.

بیش از ۲۶ درصد درآمدهای شرکت مخابرات جهت تامین و تجهیز زیرساختها هزینه می شود و از آن جا یی که باید در احیا و بهینه سازی شبکه به روز باشیم درآمدهای فعلی تعریف شده ما کافی نبوده و احتمال می رود مخابرات منطقه قزوین برای توسعه ، عمران ویا نگهداری زیرساخت ها با رکود در فعالیتها ویا مشکلات دیگر روبه رو شود.

به گزارش “وقایع خبری” مهندس محمدرضا نصرآبادی در جمع خبرنگاران رسانه های استان قزوین با بیان مطلب فوق تصریح کرد: بخشی عمده ای از این هزینه ها از محل دریافت تعرفه های تلفن ثابت تامین می شود اما از آن جایی که بیش از ۱۲سال است که تعرفه ها افزایشی نداشته است ؛ جوابگوی هزینه های کنونی شرکت مخابرات نیست و نیازمند بازنگری و اصلاح آن برای اجرای طرح های توسعه و پاسخگویی به مطالبات جدید است.

این مقام مسوول افزود: یکی دیگر از چالشهای شرکت مخابرات استان قزوین ، مطالبات وصول نشده است .وی تصریح کرد: ما بیش از ۳۰ میلیارد تومان از مشترکین خانگی، صنعتی، دولتی و تجاری طلب داریم که پرداخت نشدن آن اجرای طرح های توسعه را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد

وی در ادامه به چگونگی قطع ارتباطات مشترکان بدهکار اشاره کرد و گفت: تلفن های ثابت مشترکانی که بدهی آنها بیشتر از ۲۰۰ هزار ریال باشد ابتدا به صورت یک طرفه گردیده و سپس قطع می شود و این فقط برای آن است تا بتوانیم وضع موجود را مدیریت کنیم.

مهندس نصرآبادی تاکید کرد : نصب تلفن ثابت و ارتباط از مراکز مخابراتی تا محل اسکان مشترکین هزینه های سنگینی دارد و به طور متوسط هر خط ۲۰ هزار تومان هزینه نگهداری دارد که فقط ۶ هزار تومان آن را از مشترک دریافت می کنیم و بقیه بایستی از سایر درآمدهای شرکت تامین شود چون اعتبار دولتی دریافت نمی کنیم و اگر تعرفه ثابت بماند و مطالبات نیز پرداخت نشود چالش های ما بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگاران یادآورشد: شرکت مخابرات بزرگترین متولی  ICT کشور است و از آنجا که توسعه شهری در  اولویت است، لذا توسعه فیبر نوری در محور برنامه ها قرار دارد تا با گسترش شبکه های اینترنتی و ICT بتوانیم ضمن تامین نیازهای مشترکین شهری و روستایی به اشتغال، سلامت و کسب و کار در فضای مجازی هم کمک کنیم.

مدیر مخابرات منطقه قزوین بیان کرد: در سال گذشته ۳۴ هزار  ADSL واگذار شد و در نیمه اول امسال ۱۴ هزار مشترک دیگر به این مجموعه اضافه شده است و توسعه در حوزه روستایی نیز به دلیل استقبال روستاییان روبه افزایش است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ مشترک فیبر نوری داریم که در مناطق شمالی شهر، ملاصدرا، خیابان دانشگاه، بوعلی، این شبکه دایر شده و توسعه این خطوط در سایر مناطق بویژه توسعه آن در شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

مهندس نصرآبادی در ادامه از افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی در استان قزوین ابراز نگرانی کرد و گفت : متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی کشور شاهد افزایش میزان سرقت تجهیزات و ابزار مخابراتی از سوی سارقان خرد درتمامی نقاط استان قزوین هستیم که نگران کننده است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی استان قزوین به سرقت رفته است و امسال هم ۱۱۹۲ فقره سرقت وسایل مخابراتی شامل سیم و کابل، تیرهای ارتباطی، درب حوضچه و کافوی نوری صورت گرفته که ارزش آنها بیش از دو میلیارد تومان است .

مدیر مخابرات منطقه قزوین درپایان ضمن تقدیر از شهروندان در حفظ ونگهداری تجهیزات و وسائل مخابراتی در تمامی مناطق شهری و روستایی استان ؛ از شهروندان خواست به منظور صیانت از بیت المال و جلوگیری از وارد شدن خسارت به اموال عمومی در صورت مشاهده سرقت تجهیزات مخابراتی مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا حراست شرکت مخابرات استان قزوین اطلاع دهند.